Afrikaanse tribale kunstwerken
...
Zoekopties




Ontdek onze uitzonderlijke artikelen

Afrikaanse kunst - Baoule:

Er leven ongeveer zestig etnische groepen in Ivoorkust, waaronder de Baule, in het centrum, Akans uit Ghana, mensen van de savanne, die jagen en landbouw bedrijven net als de Gouro, waarvan zij de cultussen en maskers hebben geleend.


Baule, Baoulé, Blolo bia standbeeld
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Baule standbeeld

De "omgekeerde dubbelgangers" in de Afrikaanse kunstsculpturen van Baule
Veel details die met de grootste zorg zijn gemaakt, vergroten dit beeld van een vrouw die is bevroren in een traditionele houding, de schittering van de parels die door de donkere huid snijden, de handen symbolisch rond de navelstreek geplaatst. Zwart satijn patina. Zeer minimale scheuren en schaafwonden.
Ongeveer zestig etnische groepen bevolken Ivoorkust, waaronder de Baoulé, in het centrum, Akans uit Ghana, mensen van de savanne, die jagen en landbouw beoefenen, net als de Gouro van wie ze rituele culten en maskers leenden. Twee soorten beelden worden geproduceerd door de Baoulé , Baulé , binnen het rituele kader: De Waka-Sona beelden, "van hout zijnd" in baoulé, roep een assié oussou op, wezen ...

Baoulé masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baoule masker

Franse Afrikaanse kunstcollectie
Afrikaans masker Baoulé, voor amusement, dat dus volgens de Baule-traditie door vrouwen gezien kan worden. Dit beeld van Afrikaanse kunst heeft een donkere patina. Het kapsel bestaat uit in schelpen gevlochten broodjes. Deze Baoulé-portretmaskers, ndoma, die deel uitmaken van een van de oudste artistieke tradities van Baoulé en vaak een geïdealiseerd karakter vertegenwoordigen, hebben de bijzonderheid dat ze verschijnen aan het einde van amusementsdansceremonies. De laatste worden genoemd, volgens de regio's, bedwo, ngblo, mblo, adjussu, enz... Elk van deze maskers onderscheidt zich door de kapsels, de locatie en de keuze van de littekens, enz... Ook wel Gbagba genoemd, verpersoonlijken ze sierlijke jonge meisjes of mannen wiens moed of ...


Zie het blad


Verkocht aan 140.00 Zoek een soortgelijk object

Baule Afrikaanse Kunst
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baoule Masker

Collectie Afrikaanse kunst Frans
Afrikaans masker , voor amusement, dat dus volgens de Baule-traditie door vrouwen gezien kan worden. Dit beeld van Afrikaanse kunst heeft een donkere patina. Het kapsel bestaat uit in schelpen gevlochten broodjes. Het gezicht is subtiel onderstreept met traditionele littekens die "ngole" worden genoemd. Deze portretmaskers van de Baoulé, ndoma, die deel uitmaken van een van de oudste artistieke tradities van Baoulé en vaak een geïdealiseerd karakter vertegenwoordigen, hebben de bijzonderheid dat ze verschijnen aan het einde van amusementsdansceremonies. De laatste worden genoemd, volgens de regio's, bedwo, ngblo, mblo, adjussu, enz.... Elk van deze maskers onderscheidt zich door de kapsels, de locatie en de keuze van de littekens, enz... Ook wel ...


Zie het blad


Verkocht aan 100.00 Zoek een soortgelijk object

Baule Goli masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baoule masker

Afrikaans masker , van vermaak, waardoor het, volgens de Baule-traditie, door vrouwen gezien kan worden. Dit Afrikaanse kunstbeeld heeft een donker patina. Het kapsel bestaat uit knotten die in schelpen zijn gevlochten. Het gezicht wordt subtiel onderstreept door traditionele littekens die "ngole" worden genoemd. Deze portretmaskers van de Baule, ndoma, die deel uitmaken van een van de oudste artistieke tradities van de Baule en vaak een geïdealiseerd personage voorstellen, hebben de bijzonderheid dat zij verschijnen aan het einde van ceremonies van amusementsdansen. Deze heten, afhankelijk van de regio, bedwo, ngblo, mblo, adjussu, etc.... Elk van deze maskers onderscheidt zich door haardracht, plaats en keuze van de scarificatie, enz... Ook wel Gbagba genoemd, ...


Zie het blad


Verkocht aan 140.00 Zoek een soortgelijk object

Baule / Guro masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baoule masker

Dit Afrikaanse Baoulé masker met een eivormig gezicht, uitgesneden in dicht hout, biedt regelmatige gelaatstrekken, geaccentueerd door kruisvormige keloïde littekens en zware, schuine, neergelaten oogleden. De dierenfiguur herinnert ons eraan dat sommigen naar believen in dieren kunnen veranderen. De dansen met de Mblo-maskers worden volgens de Baoulé als sierlijk en vrouwelijk beschouwd en worden geassocieerd met het dorp en de vrouwen, hoewel het mannen zijn die deze maskers dragen. Onregelmatig en satijnachtig oppervlak, genuanceerd patina van bordeaux tot donkerbruin, gelokaliseerde resten van beige kleur.

Mblo dansmaskers maken deel uit van een van de oudste artistieke tradities van Baoulé en vertegenwoordigen vaak een geïdealiseerd personage waarvan de esthetische ...


Zie het blad

Verkocht

Wilt u de verkochte artikelen verbergen? Zo ja, Klik HIER
Dierenmasker Ram Baule
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Ram masker

Afrikaans zoömorfisch masker van de Baoulé, waarvan de gebeeldhouwde, gedraaide hoorns agressiviteit en vernietigende kracht symboliseren.
Een offerande voor offers en een metafoor voor strijdlust, de Baoulé-maskerram is een allegorie van kracht.
Dit masker verscheen in het gezelschap van menselijke maskers tijdens verschillende ceremonies, waaronder begrafenissen of tegenwoordig tijdens bezoeken van vooraanstaande gasten. Satijnen patina, gekleurde highlights, kleine ongelukjes.
Volgens de Baoulé-mythologie moest een koninklijke voorouder zijn zoon offeren om een ​​rivier over te steken. Deze gebeurtenis ligt aan de oorsprong van de naam van de Baoulé, Bauli, "de zoon is dood". Zij vertegenwoordigen de meerderheid van de bevolking van Ivoorkust. In Ivoorkust ...


Zie het blad

Verkocht

Polychroom beeldje "colon"
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Baoule colon

Deze mannelijke figuur wordt gewoonlijk een "kolon" genoemd, maar belichaamt soms een type "ideale echtgenoot" volgens individuele criteria, en is bedekt met een polychroom patina (Afrikaanse Kunst Westerse Ogen, Baule", Vogel, p.253 tot 257). Twee soorten beelden worden door de Baule in de rituele context geproduceerd: Waka-Sona beelden, "wezen van hout" in Baule, roepen een assié oussou op, wezen van de aarde. Zij maken deel uit van een soort beelden die door de komien wichelroedelopers als medium worden gebruikt; deze laatsten worden door de asye usu geesten uitgekozen om openbaringen uit het hiernamaals door te geven. Het tweede type beelden, gemaakt volgens de aanwijzingen van de wichelaar, zijn de echtgenoten van het hiernamaals, mannelijk, de Blolo bian of vrouwelijk, le blolo ...


Zie het blad

Verkocht

Baule Waka Sona-standbeeld
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Standbeeld Baule

De Baoulé-criteria van integumentaire tekens, sieraden, gevlochten haar en baard gladgestreken met sheaboter geven de status van deze zittende figuur aan. In tegenstelling tot de gestrekte buste en dunne armen, zijn de spieren van de rest van de morfologie gebogen. Zwarte patina, lichte schaafwonden.
Ongeveer zestig etnische groepen bevolken Ivoorkust, waaronder de Baoulé, in het centrum, Akans uit Ghana, mensen van de savanne, die jagen en landbouw beoefenen, net als de Gouro van wie ze rituele culten en maskers leenden. Twee soorten beelden worden geproduceerd door de Baoulé, Baulé, binnen het rituele kader: De Waka-Sona beelden, "van hout zijnd" in baoulé, roep een assié oussou op, wezen van de aarde. Ze zijn een van een soort standbeelden die bedoeld zijn om door de Komien ...


Zie het blad

350,00

Baule Waka sona standbeeld
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Baoule standbeeld

Gebeeldhouwd volgens klassieke criteria, heeft dit beeld echter een gezicht dat gemaskeerd lijkt. Het masker met een snavel zou worden geassocieerd met de geesten van de natuur. Zwart satijn patina, uitdrogingsscheurtjes.
Ongeveer zestig etnische groepen bevolken Ivoorkust, waaronder de Baoulé, in het centrum, Akans uit Ghana, mensen van de savanne, die jagen en landbouw beoefenen, net als de Gouro van wie ze rituele culten en maskers leenden. Twee soorten beelden worden geproduceerd door de Baoulé, Baulé, binnen het rituele kader: De Waka-Sona beelden, "van hout zijnd" in baoulé, roep een assié oussou op, wezen van de aarde. Ze zijn een van een soort standbeelden die bedoeld zijn om door de Komien zieners als medium te worden gebruikt, waarbij de laatste door de asye usu-geesten ...


Zie het blad

Verkocht

Baule dierenmasker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baule masker

Afrikaans zoömorfisch masker van de Baoulé, waarvan de gebeeldhouwde, gedraaide hoorns agressiviteit en vernietigende kracht symboliseren. Een offerande voor offers en een metafoor voor strijdlust, de Baoulé-maskerram is een allegorie van kracht. Dit masker verscheen in het gezelschap van menselijke maskers tijdens verschillende ceremonies, waaronder begrafenissen of tegenwoordig tijdens bezoeken van vooraanstaande gasten. Bruine, bordeauxrode en beige highlights. Satijnen patina.
Volgens de Baoulé-mythologie moest een koninklijke voorvader zijn zoon offeren om een ​​rivier over te steken. Deze gebeurtenis ligt aan de oorsprong van de naam van de Baoulé, Bauli, "de zoon is dood". Zij vertegenwoordigen de meerderheid van de bevolking van Ivoorkust. In Ivoorkust moesten de meest ...


Zie het blad

Verkocht

Moederschap standbeeld Asye Usu Baoulé
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Standbeeld Baule

Voor baoules, het zien van een vrouw genitaliën kan fataal zijn voor een man. De afbeelding van een vrouwelijk figuur, naakt, niet gesluierd met een doek loincloth, vormt een bedreiging. Ze is waarschijnlijk de belichaming van een vrouwelijke godin.
donker bruin patina, geschuurd.
twee soorten beelden worden geproduceerd door de Baoulé in het ritueel kader: de beelden Waka-Sona, " worden van hout " in Baoulé, roepen een assousou , worden van de aarde. Ze maken deel uit van een soort standbeelden bedoeld om te worden gebruikt als een medium instrument door de waarzeggers de Komien , de laatste wordt geselecteerd door de geesten asye Usu om de onthullingen van het hiernamaals te communiceren. Het tweede type van beelden, gemaakt volgens de instructies van de waarzegger, ...

Moederschapsfiguur Baule, Baule Asia usu
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Baoule standbeeld

Eigendom van de waarzegger komienfoué , vaak betrokken bij waarzeggerij van Mbra , deze vrouwelijke beeltenis die een zittende oussou oproept, een "genie van de natuur", gekoppeld aan vruchtbaarheid, wordt staand getoond, haar kind op de rug. Een hoofdtooi in meerdere schelpen, dambord-scarificaties, parelversieringen en de kracht van kalveren die zijn aangepast aan landbouwwerk, maken deel uit van de kenmerken van de Baoulé-beeldhouwkunst.
Uitdroging scheuren. Polychroom patina, plaatselijk geschaafd.
Twee soorten beelden worden door de baoulé in het rituele kader gemaakt: De beelden Waka-Sona , "van hout zijnd" in baoulé, roepen een zittende oussou op, zijnde van de Aarde. Ze maken deel uit van een soort standbeelden die bedoeld zijn om door de Komiaanse ...

Beeldje Baule Waka sona
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Beeldje Baoulé

Beeld "Waka -Sona", "est van hout, red. Het is waarschijnlijk een cijfer dat tot de categorie Blolo bia . . De donkerbruine patina is glanzend, uitgedund door de slijtage op de reliëfs. Lange spleet.
Twee soorten beelden Waka-Sona worden inderdaad geproduceerd door de baoulé in het rituele kader: die roepen een assid oussou, zijn van de aarde, en maken deel uit van een reeks beelden bedoeld om te worden gebruikt als een medium instrument door de Komiaanse waarzeggers, de laatste wordt geselecteerd door de geesten asye usu om de openbaringen van het hiernamaals te communiceren. Het tweede type beelden zijn de echtgenoten van het hiernamaals, man, Blolo bian of vrouw, de blolo bia .
Een zestig etnische groepen bevolken Ivoorkust, waaronder de Baoulé, in het centrum, Akans uit ...


Zie het blad

180,00

Goli s Kplé Kplé Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Kplé Kplé Masker

Deze gereduceerde versie van het Afrikaanse masker, vlak en cirkelig, de minst belangrijke in de hiërarchie van Afrikaanse maskers van de Goli, wordt omringd door een dunne decoratieve rand, met uitgeholde ogen overwonnen door uitstekende leerlingen, en zijn mond vormt een rechthoek waarin een gebit traditioneel bekleed bij jongeren lijkt. Het vrouwelijke kplekplemasker, volgens sommige auteurs (Afrikaanse Maskers Barbier-Mueller, p.116) wordt gezegd om rood te zijn. Vogel (Baule) geeft echter aan dat in de Baoulé-versie van de Goli het mannelijke masker rood is geschilderd en vrouwelijk in het zwart. Het is waarschijnlijk dat deze toewijzing varieert van dorp tot dorp. Abraded carmine patina.
Dedicating de manifestatie van een reeks maskers van de familie " Goli ", dit cirkelmasker ...


Zie het blad

Verkocht

Yaure/Baule masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Yohoure masker

Ex-Belgische Afrikaanse kunst collectie.
Deze Afrikaanse masker yoghurt, bekroond met vogelfiguren, heeft een kapsel dat is ingesneden met vlechten, verdeeld in drieën, wat symbool staat voor welvaart. Traditionele scarificaties worden "ngole" genoemd. Dit masker uit Ivoorkust verschijnt momenteel ook tijdens festiviteiten. Lokaal afgesleten satijnpatina, minimale chips.
De Yaouré vormen een subgroep van de Akan die aanwezig zijn in Ivoorkust en Ghana, buren van de Baoulé en de Gouros. Hun wederzijdse invloeden manifesteren zich in de traditionele beeldhouwkunst. De maskers van Afrikaanse kunst Yaouré, of Yauré, waarvan de Baoulé vergelijkbare modellen hebben, zijn verdeeld in twee moeilijk te onderscheiden groepen, de je i> , soms met toevoeging van gekleurde pigmenten, ...


Zie het blad

380,00

Doos van orakels Gbékré sé Baoulé
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Jarres, amphores, pot, matakam > Baule doos

Afrikaanse wichelarij.
Gestemd voor een praktijk die vandaag de dag nog steeds in gebruik is in de Baule-regio in het zuidwesten, bestaat het voorwerp uit een mediterende voogdijfiguur, zichtbaar in meditatie, leunend tegen een ronde schaal met een tierelier. Een muis, die beschouwd werd als de boodschapper van de godheden van de aarde, woonde in het onderste compartiment van het voorwerp en de opeenvolgende rangschikking van de elementen die hij bewoog, werd gelezen als een antwoord op de vraag die aan de wichelaar werd gesteld. Het stuk heeft ook een draagriem. Een metalen plaat, gedeeltelijk gescheurd, ligt op de bodem van de doos. Donkerbruin korrelig patina, gedeeltelijk gesleten.

Ref: Mathilde Buratti , "Doosjes gebruikt voor waarzeggerij door muizen".

Standbeeld Baoule Asie Usu
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Baule-standbeeld

Franse Afrikaanse kunstcollectie.
Afrikaanse vrouwelijke beeltenis van een "genie van de natuur", vertegenwoordigd door dit moederschap in een zittende positie. Een hoofdtooi in meerdere schelpen, scarificaties op het lichaam, armbanden, halskettingen van fijne parels en de kracht van kalveren die zijn aangepast aan landbouwwerk, maken deel uit van de kenmerken van de Baoulé-beeldhouwkunst. Twee soorten beelden worden door de Baoulé geproduceerd in de rituele context: De Waka-Sona beelden, "van hout" in Baoulé, roepen een zittende oussou op, wezen van de aarde. Ze zijn een van een soort standbeelden die bedoeld zijn om door Komiaanse waarzeggers als medium gereedschap te worden gebruikt, waarbij de laatste door asye usu-geesten wordt geselecteerd om openbaringen uit het ...


Zie het blad

130,00

Baule Ndoma masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baoulé masker

Dit Afrikaanse masker Baoulé, maskerportret of Ndoma genaamd, vertoont een vredige gestalte met halfgesloten oogleden, opgetrokken door littekens die " ngole" worden genoemd.
Satijn donkerbruin oppervlak. Uitdrogingsscheur.
Deze Afrikaanse maskers portretten van de Baoulé, ndoma, die deel uitmaken van een van de oudste artistieke tradities van Baoulé en vaak een geïdealiseerd karakter vertegenwoordigen, hebben de bijzonderheid dat ze zich manifesteren op de einde van entertainment dansceremonies. Deze worden, afhankelijk van de regio, bedwo , ngblo , mblo , adjussu< /i> genoemd , enzovoort. Elk van deze maskers onderscheidt zich door de kapsels, de locatie en de keuze van scarificaties. Ze treden op tijdens dansevenementen begeleid door muziek en liederen, vieringen, ...


Zie het blad

Verkocht

Ram Animal Baule-masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baule-masker

Oud Afrikaans zoömorf Baoulé-masker, waarvan de gebeeldhouwde, gedraaide hoorns agressiviteit en vernietigende kracht symboliseren. Een offerande voor offers en een metafoor voor strijdlust, de Baoulé-maskerram is een allegorie van kracht. Dit masker verscheen in het gezelschap van menselijke maskers tijdens verschillende ceremonies, waaronder begrafenissen of tegenwoordig tijdens bezoeken van vooraanstaande gasten. Zwart, ivoor en bordeaux. Het uiteinde van een van de hoorns is beschadigd.
Volgens de Baoulé-mythologie moest een koninklijke voorouder zijn zoon offeren om een ​​rivier over te steken. Deze gebeurtenis ligt aan de oorsprong van de naam van de Baoulé, Bauli, "de zoon is dood". Zij vertegenwoordigen de meerderheid van de bevolking van Ivoorkust. In Ivoorkust moesten de ...


Zie het blad

480,00

Baule Comb, Baoulé
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Gebruikte voorwerpen, katrollen, dozen, weefgetouw > Baoulé kam

Ongeveer 60 etnische groepen bevolken Ivoorkust, waaronder de Baoulé in het centrum, Akans uit Ghana, een volk van de savanne, jacht en landbouw, evenals de Gouro van wie ze de culten en maskers leenden. De basiseenheid is lineage, onder de verantwoordelijkheid van een ouderling, wiens functies politiek en religieus zijn.
in Ivoorkust moesten de meest gewone voorwerpen aan de esthetische criteria voldoen. Meubels, ornamenten, gebruiksvoorwerpen, stoffen, zijn voorwendsel voor een verfijnde artistieke expressie van beeldhouwers. Een verfijnd accessoire, de kam is een essentieel instrument voor het vorm geven van de weelderige crépée en getatoeëerde kapsels van Baoulé mannen en vrouwen. Hier draagt hij vijf tanden, en zijn mouw is versierd met gegraveerde motieven vergelijkbaar met ...


Zie het blad

Verkocht

Waka sona Baule standbeeld
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Baoule standbeeld

Zelfverzekerd gekampeerd op een ronde sokkel, de handen rond de navel, biedt de mannelijke figuur een versiering van de lichaamsdelen die kenmerkend is voor het Baule-begrip van schoonheid, een constante in de traditionele Afrikaanse kunst.
Gladde tweekleurige patina.
Uitdroging scheuren.
Ongeveer zestig etnische groepen bevolken Ivoorkust, waaronder de Baule, in het centrum, Akans uit Ghana, mensen van de savanne, die jagen en landbouw bedrijven net als de Gouro van wie zij hun rituele cultussen en gebeeldhouwde maskers hebben geleend. Twee soorten beelden worden door de Baoulé, Baulé, geproduceerd in het rituele kader: De Waka-Sona beelden, "wezen van hout" in Baoulé, roepen een assié oussou op, wezen van de aarde. Zij maken deel uit van een soort beelden ...


Zie het blad

Verkocht





Laatste items die je hebt bekeken:
Afrikaanse kunst  -  Parijs - Brussel - Londen

© 2022 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100
visa Master CardPaypal