Afrikaanse tribale kunstwerken
...
Zoekopties




Ontdek onze uitzonderlijke artikelen

Afrikaanse kunst - Fang:

De etnische groep Fang woont zowel in Kameroen als in Gabon. Ze worden ook wel Pahouins genoemd, wat veroverende krijger betekent. Zij vielen verschillende dorpen binnen, van de Sanaga in Kameroen tot de Ogooué in Gabon, tussen de 18e en de 20e eeuw. Onder de Fang, zijn bepaalde dingen een prioriteit. Daartoe behoren het behoud van hun sociale identiteit, het overleven in een vijandige omgeving en het communiceren met de geesten om hen weg te houden van de levenden. Het ontbreekt deze etnische groep echter aan politieke eenheid. Bepaalde werken van de Fang zijn bijzonder roemrijk. Zo werden de Fang-maskers van rechtvaardigheid, bedekt met kaolien, waarvan de witachtige kleur herinnert aan de macht van de voorouders, gebruikt door de mannelijke samenleving van de Ngil. De leden ervan waren belast met inwijdingsrituelen en de bestrijding van zwarte magie. Ze kwamen 's nachts gemaskerd naar buiten om delinquenten aan te wijzen. Verder zijn de Byéri, relikwieënkisten, ook beroemd onder de Fang. Zij werden bewaard in de hut van het oudste lid van het dorp, de esa, in een donkere en rokerige hoek, omringd door beschermende beelden. De Byeri gingen uit tijdens de inwijdingsrituelen van de So sociëteit.


Fang Byeri Reliquary Ancestor Figure
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Fang standbeeld

De Afrikaanse kunst van de Byeri-cultus wordt geïllustreerd door verschillende antropomorfe sculpturen die als "beschermers" optreden en de voorouder belichamen. Deze vrouwenfiguur heeft een prognathische kaak die een wijd open mond accentueert. Onder de samengevoegde handen symboliseert de buisvormige groei van de buiklijn de afstamming. Satijn patina plaatselijk korrelig. De kisten met de relikwieën van illustere voorouders werden bewaakt door de oudste man van het dorp, de "esa". Bovenop een standbeeld of een hoofd dat als bewaker van de "byeri" dozen fungeerde, werden ze in een donkere hoek van de hut opgeborgen, verondersteld om kwade invloeden naar iemand anders af te leiden. Zij werden ook gebruikt tijdens de inwijdingsceremonies van jongeren die verbonden waren aan het ...

Fang Ntumu voorouderfiguur van de Byeri
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Relikwieën, standbeelden > Fang standbeeld

Een prognathische kaak met een grote pruillip, gedrongen en afgeronde ledematen die doen denken aan de morfologie van de pasgeborene, dit Afrikaanse beeld illustreert de Ntumu-stijl beeldhouwkunst van de regio's tussen Gabon, Kameroen en Equatoriaal-Guinea. Glanzend zwart patina, geërodeerde gebieden.
Bij de Fang van Kameroen en Gabon heeft elke familie een "Byeri", of reliekdoos, waarin de beenderen van de voorouders worden bewaard. Deze dozen werden bewaard door de oudste man van het dorp, de "esa". Bovenop de reliekhouders stond een standbeeld of een hoofd dat als bewaker van de "byeri" diende. Deze werden bewaard in een donkere hoek van de hut, en waren bedoeld om kwade invloeden af te leiden naar iemand anders. Zij werden ook gebruikt tijdens de inwijdingsceremonies van ...

Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Het Masker van fang

Rituelen van gerechtigheid en Afrikaanse maskers Fang. Het holle, uitgerekte gezicht, dat schuilgaat onder een breed afgerond voorhoofd, wordt verlengd door een smal gebogen kin die een ernstige pruillip oproept.

Lokaal geschuurde korrelige droge huid.
De verschijning van deze met kaolien beklede maskers (de witte kleur roept de kracht van de voorouders op), midden in de nacht, kon schrik aanjagen. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke ngil samenleving in het noordwesten van Gabon, het zuiden van Kameroen, en Equatoriaal-Guinea.  Dit geheime genootschap was verantwoordelijk voor inwijdingen en bestreed hekserij.  De ngil was een zuiverend vuurritueel gesymboliseerd door de gorilla. De dragers van deze maskers, altijd in groten getale, verschenen 's nachts, ...


Zie het blad

Verkocht

Fang masker van Ngil
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Afrikaanse kunst en tribale maskers in verband met gerechtigheid
. Ondergebracht onder een hoog voorhoofd, geven kleine smalle ogen een onverstoorbare fysionomie aan dit masker waar de mond niet meer zichtbaar is. De traditionele inkepingen zijn in het oppervlak gegraveerd. Het verschijnen van deze met kaolien beklede maskers (de witte kleur roept de kracht van de voorouders op), midden in de nacht, kon angst inboezemen. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke ngil samenleving die vandaag niet meer bestaat. De ngil was een zuiverend vuurritueel gesymboliseerd door de gorilla. Erosies.
De dragers van deze maskers, altijd in groten getale, verschenen 's nachts, verlicht door fakkels. Hun tussenkomst hield ook verband met de gerechtelijke functie door de daders ...


Zie het blad

Verkocht

Wilt u de verkochte artikelen verbergen? Zo ja, Klik HIER
Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Gedeeltelijk beschadigd door opslagomstandigheden, dit Ngil masker weerspiegelt de ernst van het ritueel van rechtvaardigheid. Dunne insnijdingen diep gehuisvest onder de bogen, ingesneden motieven die een van de gesneden tanden oproepen, vormen een ondoordringbaar gezicht.
Bois zacht, geschuurd oppervlak, fluweelachtig droog patina.
Het uiterlijk van deze kaolien-gecoate maskers (de witte kleur roept de kracht van voorouders), in het midden van de nacht, kan angst veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke maatschappij ngil in noordwestelijke Gabon, zuidelijk Kameroen, en Equatoriaal Guinea.  Dit geheime genootschap was verantwoordelijk voor initiaties en vocht tegen hekserij. De ngil was een zuiverende vuurrite gesymboliseerd door de gorilla. De dragers ...


Zie het blad


Verkocht aan 150,00 Zoek een soortgelijk object

Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Het Masker van fang

br>
Een klassiek voorbeeld van het Afrikaanse Fang-masker, een masker van rechtvaardigheid waarvan de ernst wordt uitgedrukt door een lang gezicht, smalle pupillen en een pruilende mond. Gegraveerde motieven op het grijze oppervlak doen denken aan de gebruikte tribale scarificaties. Afgeschuurde patina, erosies. Het verschijnen van deze maskers, meestal bedekt met kaolien (de witte kleur roept de kracht van de voorouders op), midden in de nacht, kon angst inboezemen. Dit soort masker werd gebruikt door de mannelijke samenleving ngil die vandaag niet meer bestaat. Dit geheime genootschap was belast met inwijdingen en bestreed hekserij. De ngil was een zuiverend vuurritueel gesymboliseerd door de gorilla. De dragers van deze maskers, altijd in groten getale, verschenen 's ...


Zie het blad

Verkocht

Fang masker van Ngil
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Ex-Franse Afrikaanse kunst collectie.
De verschijning van deze maskers, meestal bedekt met kaolien (de witte kleur roept de kracht van de voorouders op), in het midden van de nacht, zou angst kunnen veroorzaken. Dit soort masker werd gebruikt door de mannelijke samenleving ngil die vandaag niet meer bestaat. Dit geheime genootschap was belast met inwijdingen en bestreed hekserij. De ngil was een zuiverend vuurritueel gesymboliseerd door de gorilla. De Fang, vroeger Pahouin genoemd, zijn verdeeld in verschillende ondergroepen in drie landen, Kameroen, Gabn, en het vasteland van Equatoriaal-Guinea. Ze jagen voornamelijk, maar beoefenen ook landbouw. De dragers van deze maskers, altijd in groten getale, verschenen 's nachts, verlicht door fakkels. Hun tussenkomst was ook ...


Zie het blad

Verkocht

Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang Ngil Masker

Dit Afrikaans masker , uit de Fang, heeft een strenge fysionomie: het uitgerekte gezicht is imposant. Een breed afgerond voorhoofd strekt zich uit van kleine ogen, ondergebracht onder gewelfde wenkbrauwen, vergezeld van een lange, slanke neus. Het gezicht eindigt met een ernstig pruillipje. Dit masker vertoont littekens die traditioneel zijn voor de Fang van de Ngil . Licht, mat, poederachtig patina, bedekt met kaolien.

Deze maskers werden gemaakt voor rituele doeleinden, door de uitsluitend mannelijke ngil samenleving, gevestigd in het noordwesten van Gabon, het zuiden van Kameroen en Equatoriaal-Guinea. De ngil hield zich bezig met het bestrijden van hekserij. Zijn functie was ook inwijding. De ngil was een overgangsrite door vuur, symbool van zuivering en belichaamd ...


Zie het blad

Verkocht

Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Rituelen van gerechtigheid en Afrikaanse maskers Fang. Ruime holle oogkassen onder een hoog afgerond voorhoofd, imposant reukorgaan, eenvoudige insnijding die de mond aangeeft, discreet ondergebracht in het uiteinde van de kin, voor dit hoektandmasker dat moderne kunstenaars heeft helpen inspireren. Poederachtige matte patina.

De verschijning van deze maskers bedekt met kaolien (de witte kleur roept de kracht van de voorouders op), midden in de nacht, zou angst kunnen veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke ngil samenleving in het noordwesten van Gabon, het zuiden van Kameroen, en Equatoriaal-Guinea.  Dit geheime genootschap was belast met inwijdingen en bestreed hekserij.  De ngil was een ritueel van zuiverend vuur, gesymboliseerd door de ...


Zie het blad

Verkocht

Groot masker Fang van Ngil
promo art africain
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Ex Franse Afrikaanse kunst collectie.
Rituelen van gerechtigheid en Afrikaanse maskers Fang. De gelaatstrekken van dit fangmasker worden onderstreept tot aan de gapende, getande mond van de zijdelingse verlenging van een dikke franje van wenkbrauwen. De rode okerkleurige oogleden zijn omzoomd met perforaties voor het gezichtsvermogen, terwijl een groot reliëf de neus vormt. De verschijning van deze maskers bedekt met kaolien (de witte kleur roept de kracht van de voorouders op), in het midden van de nacht, zou schrik kunnen veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke samenleving ngil in het noordwesten van Gabon, het zuiden van Kameroen, en Equatoriaal-Guinea.  Dit geheime genootschap was ...


Zie het blad

320,00  256,00

Fang van Byeri Reliquary
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Relikwieën, standbeelden > Standbeeld Fang

Pahoune sculptuur in Afrikaanse kunst
eigendom van een Fang lineage, deze hoge-ommuurde schors recipiënt, met twee kleine baaien, bevatte de relikwieën van de voor ouders, waarvan de geest wordt vertegenwoordigd door de figuren afgebeeld zittend op de Deksel. Een van de bewakers presenteert plechtig een aanbiedende hoorn. Attributen zoals de uitstekende buik capsule, de Crest Cap, de meerdere kettingen, en de veelvuldige versiering van messing nagels, onderscheiden de tribale beelden van de Fang. hout monsters werden genomen voor rituele doeleinden. Briljante mahonie bruine Skate. In de Fang van Kameroen en die van Gabon, heeft elke familie een "Byeri", of reliquary doos, waarin de beenderen van de voorvaderen worden bewaard. Deze dozen werden bewaakt door de oudste man in het ...


Zie het blad

Verkocht

Byeri reliekhouder beeldje
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Beeldje Fang

De tribale kunst van de Byeri-cultus wordt geïllustreerd door verschillende antropomorfe sculpturen die dienen als "gardiens" en de voorouder belichamen. De dozen met de relikwieën van illustere voorouders werden bewaard door de oudste man in het dorp, "esa". Geklasseerd door een standbeeld of hoofd dat fungeerde als de bewaker van de dozen "byeri", werden ze opgeslagen in een donkere hoek van de doos, verondersteld om kwade invloeden af te leiden naar iemand anders. Ze werden ook gebruikt tijdens de initiatieceremonies van jongeren die verbonden zijn aan het bedrijf "So". Tijdens de vakantie werden de beelden gescheiden van hun dozen en geparadeerd. Pre-evenementen werden uitgevoerd op sommige beelden voor therapeutische doeleinden.
Dit beeldje dat bedoeld is om in een ...


Zie het blad

Verkocht

Fang van de Byeri Reliekhouder
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Relikwieën, standbeelden > Standbeeld Fang

De Afrikaanse kunst van de cultus van Byeri wordt geïllustreerd door verschillende antropomorfe sculpturen die dienen als "gardiens" en belichamen de voorouder. De dozen met de relikwieën van illustere voorouders werden bewaard door de oudste man in het dorp, "esa". Geklasseerd door een standbeeld of hoofd dat fungeerde als de bewaker van de dozen "byeri", werden ze opgeslagen in een donkere hoek van de doos, verondersteld om kwade invloeden af te leiden naar iemand anders. Ze werden ook gebruikt tijdens de initiatieceremonies van jongeren die verbonden zijn aan het bedrijf "So". Tijdens de vakantie werden de beelden gescheiden van hun dozen en geparadeerd. Pre-evenementen werden uitgevoerd op sommige beelden voor therapeutische doeleinden.
Dit beeldje was bedoeld om in een ...


Zie het blad

Verkocht

Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Dit Afrikaanse Fang masker illustreert een van de vele stilistische variaties van de Ngil Fang maskers, onderscheiden door hun sobere verschijning. Het gezicht wordt gemarkeerd met parallelle groeven die de tribale littekens in gebruik oproepen, en het kapsel neemt een van de vele modellen die gedragen worden door de lokaal geschuurde gebleekte Fang.Patine.
Het uiterlijk van deze maskers, meestal bekleed met kaolien (de witte kleur roept de kracht van voorouders), in het midden van de nacht, kan angst veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke samenleving ngil die niet meer bestaat vandaag. Dit geheime genootschap was verantwoordelijk voor initiaties en vocht tegen hekserij. De ngil was een zuiverende vuurrite gesymboliseerd door de gorilla. De dragers van deze ...


Zie het blad

Verkocht

Ngil s Fang Masker
promo art africain
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Masquette Fang

Afrikaanse fang rituelen en maskers. Zacht hout, fluweelachtig patina, korrelig kaolienresten. Hoogte op een basis: 25 cm.
Het uiterlijk van deze kaolien-gecoate maskers (de witte kleur roept de kracht van voorouders), in het midden van de nacht, kan angst veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke maatschappij ngil in noordwestelijke Gabon, zuidelijk Kameroen, en Equatoriaal Guinea.  Dit geheime genootschap was verantwoordelijk voor initiaties en vocht tegen hekserij. De ngil was een zuiverende vuurrite gesymboliseerd door de gorilla. De dragers van deze maskers, altijd in grote aantallen, verschenen 's nachts, aangestoken door fakkels. Hun interventie werd ook gekoppeld aan de gerechtelijke functie door het identificeren van de daders van de slechte daden in ...


Zie het blad

120,00  96,00

Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Afrikaanse kunst en tribale maskers gekoppeld aan rechtvaardigheid
Het uiterlijk van deze kaolien-gecoate maskers (de witte kleur roept de kracht van voorouders), in het midden van de nacht, kan angst veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke samenleving ngil die niet meer bestaat vandaag. Dit geheime genootschap was verantwoordelijk voor initiaties en vocht tegen hekserij. Dit Afrikaanse masker is niet gespaard door insecten. Het blijft indrukwekkend, begiftigd met een polychromie die zijn kenmerken benadrukt. Hij hield een raffia en rieten kraag waarop ook katoenen reepjes zijn geknoopt. Een inheemse reparatie, met behulp van een koperen blad, werd uitgevoerd op de geschuurde binnengezicht. De ngil was een zuiverende vuurrite gesymboliseerd door de gorilla. De ...


Zie het blad

Verkocht

Fang reliekschrijn standbeeld
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Beeld Fang

De Tanden van Kameroen en die van Gabon, zoals de Kota, maken overvloedig gebruik van metaal in het beeldhouwwerk.
De handen verzameld voor de buste, dit beeld van de voorouder van de Byeri is uitgerust met een tenon met vermelding van de navelstreng en ook kenmerken, versterkt door de boog van de wenkbrauwen gemarkeerd door stoffering nagels, leerlingen set met goudmetaal gehuisvest in het gezicht in het hart. De massieve, gebogen onderste ledematen zijn bedekt met een donker gevlekte gouden patina. Gladde patina, minimale ontscation scheuren.
. Elke familie heeft een "Byeri", of reliekschrijn doos, waarin de botten van de voorouders worden bewaard. Deze dozen werden bewaakt door de oudste man in het dorp, de "esa". De reliekhouders werden overwonnen door een standbeeld of ...


Zie het blad

Verkocht

Fang sierkist
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Gebruikte voorwerpen, katrollen, dozen, weefgetouw > Fang box



deze container heeft een deksel bedekt met drie gestileerde gezichten die doet denken aan de hoofden van de Guardian van de byeri reliquary. Drie Fang figuren met beschermende deugden, armen gebogen, handen gegrepen, sieren de muren van de doos. Omdat de reliek kisten bevatten de botten van de voor ouders zijn meestal opgebouwd uit schors, deze houten sculptuur kon ook worden gebruikt als een medicijn container of een doos gewijd aan divination. De binnenwanden zijn bekleed met resten van Gele oker plantaardige olie.
geometrische patronen en parallelle lijnen worden op het matte oppervlak gegraveerd. Verlange scheuren. Inheemse restauraties met metalen nieten.
de volkeren bekend als Fang, of "Pahouins", beschreven als veroverde krijgers, vielen in opeenvolgende ...


Zie het blad

Verkocht

Masquette Fang
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang Mask

Gabon rituelen van Justitie en Afrikaanse maskers. Gezonken onder een prominente voorhoofd de leerlingen van dit masker drukken een onbuigzaam karakter naar het gezicht. De prognathische kaak waarop de dunne mond is ingeschreven geeft ook een bepaald karakter. De Summit Ridge herinnert aan een van de vele kapsels van de Fang. patine tweekleurige mensen, kaolien residu.

de verschijning van deze kaolin-gecoate maskers (de witte kleur roept de kracht van de voor ouders), in het midden van de nacht, kan angst veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de Male Society Ngil in het noordwesten van Gabon, het zuiden van Kameroen en Equatoriaal-Guinea.  Deze geheime maatschappij was belast met de initiaties en vocht tegen hekserij. De Ngil was een zuiverende vuur rite, ...


Zie het blad

Verkocht

Ngil s Fang Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Fang masker

Rituelen van rechtvaardigheid en Afrikaanse maskers Fang. Gehuisvest onder de massa van het voorhoofd, de holle gezicht, uitgerekt, strekt zich uit van een smalle kin in galoche met een ernstige pruilen.

Bois zacht, lokaal geschuurd korrelig droog patina.
Het uiterlijk van deze kaolien-gecoate maskers (de witte kleur roept de kracht van voorouders), in het midden van de nacht, kan angst veroorzaken. Dit type masker werd gebruikt door de mannelijke maatschappij ngil in noordwestelijke Gabon, zuidelijk Kameroen, en Equatoriaal Guinea.  Dit geheime genootschap was verantwoordelijk voor initiaties en vocht tegen hekserij. De ngil was een zuiverende vuurrite gesymboliseerd door de gorilla. De dragers van deze maskers, altijd in grote aantallen, verschenen 's nachts, ...


Zie het blad

Verkocht

Groot cijfer van reliekhouder Byeri Fang
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Bewaker van de Byeri

Houders van reliekschrijn in de Afrikaanse kunst van Gabon
Deze mannelijke figuur met zijn prestigieuze hoofdornamenten belichaamt de geest van voorouders. Het karakter is voorzien van een volumineuze veren hoofdtooi, parel kettingen, en goud metalen gevelbekledingen herinneringen aan traditionele littekens. Deze tribale sculptuur, bewaard door de esa, de oudste man in de familie, was bedoeld voor een reliekschrijn waarin de botten van de voorouders werden bewaard. Zeer aanwezig, het buisvormige element dat de navelstreng aangeeft symboliseert de kinderlijke band. .
Patine glad en glanzend, lichtbruin genuanceerd met lichtgrijs. De relikwieën van de meest opmerkelijke voorouders werden bewaard in cilindrische schors dozen in de buurt van de laag van de stam hoofd, geïnitieerd ...





Laatste items die je hebt bekeken:
Afrikaanse kunst  -  Parijs - Brussel - Londen

© 2021 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73 Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100