Profiteer van de gratis levering op dit moment. - lijst van landen
Afrikaanse tribale kunstwerken
...
Zoekopties




Ontdek onze uitzonderlijke artikelen

Afrikaanse kunst - Kongo:




Kakongo Nkisi fetisj beeldje
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Kakongo fetisj

De Vili , de Lâri, de Sûndi, de Woyo, de Bembé, de Bwende, de Yombé en de Kôngo vormden de Kôngo groep, geleid door de koning ntotela . Hun koninkrijk bereikte zijn hoogtepunt in de 16e eeuw met de ivoor- en koperhandel en de slavenhandel. Met dezelfde overtuigingen en tradities produceerden zij een beeldhouwwerk met een gecodificeerd gebaar dat verband hield met hun wereldbeeld. De Kakongo zijn samengesteld uit Bakongo stammen van de linkeroever van de Zaïre Rivier. De toverdokters nganga , beide genezers, waren belast met religieuze activiteiten en bemiddeling naar de God genaamd Nzambi door middel van gewijde figuren. Daartoe worden individuele beschermfiguren nkisis, ter bescherming tegen hekserij en verschillende plagen, gemaakt en door de nganga geladen met alle ...


Zie het blad

120,00

Nkisi Kongo Yombé paar cijfers
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Standbeelden Yombé

Deze Kongo-standbeelden vormen een paar andere gezichten dankzij de rictus van de als figuur. De elementen bilongo het toekennen van extra bevoegdheden aan dit tribale kunstobject genaamd Nkisi werden ondergebracht in de beker vormende reliekschrijn op de buik van de vrouw. Het metaal befaamd om beschermende deugden te houden, is aanwezig in de vorm van nagels die het beeldhouwwerk doen. Satijn patina, korrelig residu.
de tovenares Nganga , beide genezers, waren belast met religieuze activiteiten en bemiddeling in de richting van de God genaamd Nzambi door middel van deze toegewijde figuren. Agressieve hekserij kindoki is het absolute kwaad dat moet worden gestreden. Daartoe worden nkisis beschermende figuren gemaakt en geladen door de Nganga van alle ingrediënten die ...

Kongo Yombe gesneden doos
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Jarres, amphores, pot, matakam > Yombe doos

Het deksel van deze container draagt ​​allegorische motieven, uitgehouwen in de rondte, die drie figuren voorstellen, waaronder een kraamkliniek zittend op een boomstam. Uitdrogingsscheuren en schaafwonden.
De Solongo-culturen van Angola en Yombé werden grotendeels beïnvloed door het Kongo-koninkrijk waarvan ze naturalistische beeldhouwwerken en religieuze riten leenden, met name door middel van gebeeldhouwde fetisjen. De naturalistische kunst van de Bayombe omvat, naast maskers en nkisi-fetisjen, prestigieuze sculpturen en objecten die verband houden met de Lemba-cultus, die de harmonie en het huwelijksleven verheerlijken.
In de 13e eeuw vestigde het Kongo-volk, geleid door hun koning Ne Kongo, zich in een regio op het kruispunt van de grens tussen de huidige DRC, ...


Zie het blad

Verkocht

Kongo Yombe Pfemba beeldje
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Moederschap, standbeelden, brons, hout > Kongo beeldje

Deze vrouwelijke beeltenis is een gebeeldhouwde figuur van de Kongo en belichaamt de voorouder van de clan, een bemiddelende figuur.
Het kind belichaamt de matrilineaire overdracht van macht.
De mond onthult traditioneel gevijlde tanden, de ogen lijken exorbitant, wat het vermogen van de voorouder benadrukt om occulte dingen te onderscheiden.
Het gebruik van dit soort houtsnijwerk is niet goed bekend. Zij vormden echter vaak het gebeeldhouwde motief op de top van de wandelstokken van de opperhoofden. Licht bruin patina. Scheuren en schaafwonden.
Een clan van de Kongo groep, de Yombe zijn gevestigd aan de West-Afrikaanse kust, in het zuidwesten van de Republiek Congo en in Angola. Hun beeldhouwwerk omvat opmerkelijke moederschappen. Bij de Kongo ...


Zie het blad

Verkocht

Beeldje Congo
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Beeldje Congo

Coll. Belgische Afrikaanse kunst br-Deze kleine antropomorfe sculptuur neemt in miniatuur de canons van de beeldhouwkunst kongo. Deze figuren vormen de vitale belichaming van een geest of voorouder, intermediair volgens de Kongo religie tussen de mensen en de god Nzambi. Zeer lichte desication scheur op de basis. Lichtbruine patina.
De Vili, de Lâri, de Sûndi, de Woyo, de Bembé, de Bwende, de Yombé en de Kôngo vormden de groep Kôngo , onder leiding van koning ntotela. Hun koninkrijk bereikte zijn hoogtepunt in de 16e eeuw met de ivoor-, koper- en slavenhandel. Op dezelfde manier, overtuigingen en tradities, produceerden ze een beeldhouwen met een gecodificeerd gebaar in relatie tot hun wereldbeeld. De tovenaars nganga, beide genezers, waren belast met religieuze activiteiten en ...


Zie het blad

240,00

Bronzen Kongo beeldje
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Brons, luipaard, boodschapper, krijger, standbeeld > Beeldje Congo

Deze kleine antropomorfe sculptuur, van kisi type, neemt in miniatuur de canons van de Kongo beeldhouwwerk, en in het bijzonder de grafstandbeelden inyongo of mintadi van neder-Zaïre, die werden gemaakt van steen. Deze figuren vormen de vitale belichaming van een geest of voorouder. Wordt geleverd met plexi basis.
De Vili, de Lâri, de Sûndi, de Woyo, de Bembé, de Bwende, de Yombé en de Kôngo vormden de groep Kôngo , onder leiding van koning ntotela. Hun koninkrijk bereikte zijn hoogtepunt in de 16e eeuw met de ivoor-, koper- en slavenhandel. Op dezelfde manier, overtuigingen en tradities, produceerden ze een beeldhouwen met een gecodificeerd gebaar in relatie tot hun wereldbeeld. De tovenaars nganga, beide genezers, waren belast met religieuze activiteiten en bemiddeling naar de God ...


Zie het blad


Verkocht aan 245,00 Zoek een soortgelijk object

Kongo Yombe Pfemba Vliegenvanger
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Commandostaf, opperheerschappij > Yombe Stick

Een zwangerschapsfiguur pfemba , in de rondte gesneden, vormt het handvat van deze prestigieuze vliegenvanger. De kruislings zittende vrouw, hemba of pfemba genoemd, een symbool van de mythische voorouder, wordt waarschijnlijk in verband gebracht met vruchtbaarheidscultussen. Het kind op haar schoot zou de matrilineaire overdracht van macht belichamen. Verschillende gezichten sieren het middelste gedeelte van het handvat, terwijl rond het onderste gedeelte decoratieve motieven zijn gedrukt. Zwart glanzend patina. De Solongo-culturen van Angola en Yombe werden grotendeels beïnvloed door het Kongo-koninkrijk, waaraan zij naturalistische beelden en religieuze rituelen ontleenden door middel van gebeeldhouwde fetisjen nkondo nkisi.
De Yombe zijn gevestigd aan de Westafrikaanse ...


Zie het blad

Verkocht

Fetisjbeeldje Nkisi Kongo Vili
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Fétiche Nkisi

De tribale fetisjen van het Kongo koninkrijk hebben een magische lading op de buik achter een spiegel die een holte blokkeert. Het beeldje, dat geen onderarmen heeft, is ook uitgerust met een rugzak en een hoofdtooi, waarin waarschijnlijk magische ingrediënten zijn geïntroduceerd. Ogen met donkere pupillen zijn ingelegd met glas in verwijzing naar extra lucide vaardigheden. Gespikkelde matte patina met restinleg. Desication schaafwonden en scheuren. De nganga, tovenaars maar ook genezers, waren verantwoordelijk voor religieuze activiteiten en bemiddeling jegens de God genaamd Nzambi door middel van dit soort figuren, meestal gewijd antropomorfe tribale sculpturen, genaamd nkisi.
Shez de Kongo, nganga zorgde voor de rituelen door het activeren van een spirituele kracht met een nkondi ...


Zie het blad

480,00

Kongo crucifix Nkangi Kiditu
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Gebruikte voorwerpen, katrollen, dozen, weefgetouw > Crucifix Kongo

Collectie traditionele Afrikaanse kunst Frans.
Bij de Kongo-opperhoofden aan het eind van de negentiende en het begin van de twintigste eeuw stond het kruisbeeld als een symbool van machtsautoriteit onder de regalia van de opperhoofden. Een ceremonie bij de investituur van het opperhoofd vereiste dat de toekomstige heerser uit de handen van een hoogwaardigheidsbekleder, in een gecodificeerd ritueel, een nkangi kiditu ontving. Dit machtsinsigne, dat geïnspireerd is op oude christelijke kruisbeelden die in de 16e eeuw door de Portugezen werden ingevoerd, zou ook een therapeutische functie kunnen hebben gehad en werd, behalve voor diverse andere doeleinden, ook gebruikt tijdens begrafenisceremonies waarbij het voorwerp werd overgoten met olie of palmwijn. Hoogte op voet: 29 cm.

Moederschapsfiguur Pfemba Kongo Yombé
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Kongo beeldje

Afrikaans beeldje gesneden door de Kongo, deze vrouwelijke beeltenis belichaamt de clan-voorouder, een bemiddelende figuur.
Het kind zou de matrilineaire overdracht van macht belichamen. De mond is gapend, de ogen lijken exorbitant, wat het vermogen van de voorouder benadrukt om occulte dingen te onderscheiden. Het gebruik van dit soort beeldhouwwerk is niet goed bekend. Het gebruik van dit type houtsnijwerk is niet goed bekend, maar het vormde vaak het gebeeldhouwde motief op de top van de wandelstokken van de opperhoofden. Donkerbruin glanzend patina. Schaafwonden. Een clan van de Kongo groep, de Yombe zijn gevestigd aan de West-Afrikaanse kust, in het zuidwesten van de Republiek Congo en in Angola. Hun beeldhouwwerk omvat opmerkelijke moederschappen. Bij de ...

Bronzen Kongo beeldje
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Brons, luipaard, boodschapper, krijger, standbeeld > Beeldje Congo

Deze kleine antropomorfe sculptuur, van kisi type, neemt in miniatuur de canons van de Kongo beeldhouwwerk, en in het bijzonder de grafstandbeelden inyongo of mintadi van neder-Zaïre, die werden gemaakt van steen. Deze figuren vormen de vitale belichaming van een geest of voorouder. Wordt geleverd met plexi basis.
De Vili, de Lâri, de Sûndi, de Woyo, de Bembé, de Bwende, de Yombé en de Kôngo vormden de groep Kôngo , onder leiding van koning ntotela. Hun koninkrijk bereikte zijn hoogtepunt in de 16e eeuw met de ivoor-, koper- en slavenhandel. Op dezelfde manier, overtuigingen en tradities, produceerden ze een beeldhouwen met een gecodificeerd gebaar in relatie tot hun wereldbeeld. De tovenaars nganga, beide genezers, waren belast met religieuze activiteiten en bemiddeling naar de God ...


Zie het blad

Verkocht

Kongo Yombe polychroom masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Yombe Masker

Ex-collectie Britse Afrikaanse kunst.
Dit Afrikaanse masker was het voorrecht van de nganga, priester-devin. Zijn mediamieke gaven, die de Kongo aan het innemen van hallucinogene stoffen meenden te danken te hebben, komen aan het licht door de glazige blik op zijn zwarte pupillen. Dit type masker heette ngobudi in verwijzing naar iets angstaanjagends, afschrikwekkend. Deze bemiddelende maskers, ook aanwezig in inwijdingsprocessen, werden door fetisjisten gebruikt tijdens genezingsrituelen. Tegelijkertijd werden zij ook gebruikt om personen te identificeren die door hun daden de harmonie van de gemeenschap konden verstoren. In de 13e eeuw vestigde het Kongo-volk zich onder leiding van hun koning Ne Kongo in een regio op het kruispunt van de grenzen tussen wat nu de DRC, Angola en ...


Zie het blad

Verkocht

Kongo Yombe Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Kongo Masker

Dit Afrikaanse masker was het voorrecht van de nganga, de priester-vinnaar. Zijn mediumnische capaciteiten, die de Kongo dacht te begunstigen dankzij de inname van hallucinogene stoffen, worden onthuld door de blik op de uitgeholde leerlingen. Dit soort maskers werden ngobudi genoemd in verband met iets angstaanjagend, terroriserends. Deze bemiddelende maskers, ook aanwezig in initiatiefprocessen, werden door fetisjisten gebruikt tijdens genezingsrituelen. Tegelijkertijd werden ze ook gebruikt om personen te identificeren die door hun acties de harmonie van de gemeenschap konden verstoren. In de 13e eeuw vestigde het Kongo-volk zich onder leiding van hun koning Ne Kongo in een regio op het kruispunt van de grenzen tussen wat nu de DRC, Angola en Gabon is. Twee eeuwen later kwamen de ...


Zie het blad

150,00

Kongo beeldje
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Kongo beeldje

In de 13e eeuw vestigde het Kongo-volk zich onder leiding van hun koning Ne Kongo in een regio op het kruispunt van de huidige DRC, Angola en Gabon. Twee eeuwen later kwamen de Portugezen in contact met de Kongo en bekeerden hun koning tot het christendom. Hoewel monarchaal, had het Kongo politieke systeem een democratisch aspect aangezien de koning aan het hoofd van het koninkrijk werd geplaatst na een verkiezing door een raad van stamhoofden. Deze koning, ook wel ntotela genoemd, controleerde de benoeming van hof- en provincieambtenaren. De nganga, beide genezers, waren belast met religieuze activiteiten en bemiddeling naar de God genaamd Nzambi door middel van gewijde figuren genaamd nkisi . De glazige ogen met donkere pupillen worden geassocieerd met mediamieke kwaliteiten. ...


Zie het blad

Verkocht

Blijf bij Pfemba Yombe ontwerp
Afrikaanse kunst > Commandostaf, opperheerschappij > Yombe Blijf

De vrouwelijke beeltenis op de top, geïnspireerd door de Pfemba, belichaamt de voorouder van de clan, een bemiddelende figuur, zoals blijkt uit de ruitvormige littekens op de buste. Het Yombe-volk versierde zijn textiel, matten en lendendoeken, met dit soort ruitvormige motieven in verband met spreekwoorden die arbeid en sociale eenheid verheerlijken. De open mond vertoont traditioneel gevijlde tanden, en de wijde ogen benadrukken het vermogen van de voormoeder om het hiernamaals waar te nemen, om verborgen dingen te onderscheiden. Dit type beeldje phemba , pfemba , sierde ook de top van prestige stokken, mwala .
Satijn patina.
De Yombe behoren tot de Kongo groep en zijn gevestigd aan de Westafrikaanse kust, in het zuidwesten van de Republiek Kongo en in Angola. Hun ...


Zie het blad

290,00

Beeldje Pfemba Congo Yombe
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Beeldje Pfemba

Een gebeeldhouwde miniatuur van de Kongo , deze vrouwelijke beeltenis belichaamt de voorouder van de clan, een bemiddelende figuur, blijkt uit de littekens van de buste. Het kind binnen belichaamt de matrilineal transmissie van macht. De Yombe sierden hun textiel, matten en lendendoekjes, met diamanten in relatie tot spreekwoorden die werk en sociale eenheid verheerlijken. De mond onthult traditioneel gevoerde tanden, de ogen lijken exorbitant, onderstrepen het vermogen van de voorouder om occulte dingen te onderscheiden. Het gebruik van dit type sculptuur blijft onbekend. Ze waren echter een frequente vorm van het patroon gesneden aan de bovenkant van de stokken van de hoofden. Donkerbruin patina, okerresten. Fissures.br /Clan van de Kongo groep, de Yombe gevestigd aan de westkust van ...


Zie het blad

180,00

Bakongo kruitfles
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Jarres, amphores, pot, matakam > Kongo peer

De Solongo-culturen van Angola en Yombé werden grotendeels beïnvloed door het Kongo-koninkrijk waaraan zij naturalistische beelden en religieuze rituelen ontleenden, met name door het gebruik van gebeeldhouwde fetisjen.
Ref : "La Maternité dans l'art d'Afrique noire" Massa ; ...


Zie het blad

Verkocht

Kongo Yombe voorouder figuur
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Kongo beeldje

Dit beeldje, dat aan de mythische voorvader van de Kongo herinnert, is afgebeeld op een schildpad, knielend en een kalebas dragend. Kongo-mythen of -spreekwoorden illustreren de verschillende kwaliteiten van de schildpad, zoals voorzichtigheid, levensduur, enz. Het ontcijferen van dit soort beeldhouwwerk vereist kennis van de Kongo gezegden. Scheuren van uitdroging. Satijnachtig patina. De Solongo en Yombé culturen werden in grote mate beïnvloed door het Kongo koninkrijk, waaraan zij naturalistische beelden en religieuze rituelen ontleenden, met name door middel van gebeeldhouwde fetisjen. In de 13e eeuw vestigde het Kongo-volk zich onder leiding van hun koning Ne Kongo in een streek op het kruispunt van de huidige DRC, Angola en Gabon. Twee eeuwen later kwamen de Portugezen ...


Zie het blad

240,00

Kongo pijlpunt muntKongo arrowhead coin
Afrikaanse kunst > Munten van brons, zwart ijzer en andere materialen > Valuta Congo

De kling van het zwaard, een wapen van prestige en vervolgens een transactiemiddel, was gemonteerd op een houten handvat. Geoxideerd patina. In Afrika werden vóór de koloniale periode betalingen nooit in munten gedaan. Er werden transacties gedaan met kaurischelpen, kralen, vee, kola-noten, maar ook metalen, vooral ijzer. Deze primitieve munten werden gebruikt voor commerciële en sociale uitwisselingen, met name voor bruidsschatten, maar konden ook worden gebruikt als paradeobjecten of werpwapens. In Sierra Leone werden goederen gewaardeerd in verhouding tot ijzeren staven, barriferri genaamd. De koning controleerde gewoonlijk de productie of levering van de munteenheid van het koninkrijk. De verscheidenheid van deze metalen vormen is groot, en soms nemen zij de vorm aan van bijzonder ...

Kongo Solongo Nkisi Fetisj
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Kongo Fetisj

Fetisjen van macht in tribale kunst.
. Naturalistische menselijke figuur waarvan het hoofd kenmerkend is voor de Solongo van Angola, de laatste die de Kongo clans bevoorraadt. De wijde ogen zijn "het voorrecht van een ouderling. Inderdaad, alleen mensen van volwassen leeftijd kunnen ons met zo'n aandrang aanstaren om ons op problemen of blunders te wijzen." ("Het Kongo-gebaar")
Geplaatst op de buik, in een glazen holte die door een harsachtige massa wordt afgesloten, vormen de ingrediënten de magische lading. Bij de Kongo wordt gezegd dat de metalen accessoires de kracht hiervan versterken.
Uitdroging scheuren.
In het Kongo-koninkrijk voerden de nganga rituelen uit door een spirituele kracht te activeren met een nkondi (pl. nkissi). De term nkisi werd ...


Zie het blad

Verkocht

Kongo Yombe vrouwelijk figuur
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Kongo standbeeld

De Solongo-culturen van Angola en Yombé werden in hoge mate beïnvloed door het Kongo-koninkrijk, waaraan zij hun naturalistische beeldhouwwerken en religieuze riten ontleenden, met name door middel van gebeeldhouwde nkondo nkisi fetisjen. Deze naturalistische figuur draagt een waardigheidshoofdtooi, een symbool van de mythische voorouder die waarschijnlijk in verband wordt gebracht met vruchtbaarheidscultussen, en is zittend afgebeeld, met de benen gekruist. Deze houding werd aangenomen door hoogwaardigheidsbekleders tijdens belangrijke vergaderingen. De armen achter de rug zouden de terughoudendheid, aandacht en bezinning symboliseren die een probleem vereist. Zwart geolied patina. Crack. In de 13e eeuw vestigde het Kongo-volk zich onder leiding van hun koning Ne Kongo in ...


Zie het blad

280,00





Laatste items die je hebt bekeken:
Afrikaanse kunst  -  Parijs - Brussel - Londen

© 2022 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A, rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100