Profiteer van de gratis levering op dit moment. - lijst van landen
Afrikaanse tribale kunstwerken
...
Zoekopties




Ontdek onze uitzonderlijke artikelen

Afrikaanse kunst - Punu:




Punu Okuyi masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu masker

De witte maskers van Gabon, itengi , (pl. Bitengi) onderscheiden zich over het algemeen door hun schelpkapsel en dambord-scarificaties, mabinda , getint met rode oker. Deze markeringen, hier lineair, worden toegeschreven aan de Tsengi en Ndzébi van de regio Punu-Bakaya. Een kinband accentueert de contouren van het gezicht.
Afgeschuurde matte patina.
In de eerste kunst werd dit tribale masker uit Gabon geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti , Bwete en de Mwiri ("lead"), waarbij de laatste zich verspreidde over verschillende niveaus van inwijding, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en wiens embleem de kaaiman was. De punu gebruikte geen masker in de rituelen van Bwiti, in tegenstelling tot de Tsogo. Deze ...


Zie het blad

280,00

Punu masker van de Okuyi dans
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu masker

Dit Afrikaanse masker, met gereduceerde proporties en een harmonieus gezicht, is een van de stilistische varianten van de witte maskers van Gabon, itengi , (pl. bitengi). Een vakkundig gevlochten kapsel, verzameld in schelpen, accentueert de verzorgde trekken. De schubvormige littekens, mabinda, vaak getint met rode oker, zijn aangebracht op het gezicht dat wordt begrensd door een kemphaan.
Matte patina.
In de vroege kunst werd dit Gabonese stammasker in verband gebracht met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete, en de Mwiri ("richtende"), waarvan de laatste verschillende niveaus van inwijding kende, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was. De Punu gebruikten geen maskers bij de Bwiti ...


Zie het blad

Verkocht

Lumbu, Lumbo, Okuyi masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Lumbu masker

Dit traditionele Afrikaanse masker uit Gabon toont een met kaolien wit gemaakt gezicht, dat aan een overleden vrouw doet denken, en werd gebruikt tijdens de Okuyi-dans en de voorouderverering, rituele praktijken die met de Punu worden gedeeld. Het regelmatige gezicht is verstoken van littekens, de gewelfde oogleden zijn half gesloten, de mond met gekleurde lippen is half open en de kin is smal. De aanwezigheid van hoorns, met beschadigde uiteinden, wordt waarschijnlijk in verband gebracht met een bosgeest. Binnen de groep die Shira wordt genoemd, hebben de Lumbu Loumbu, Balumbu, van Bantoe-afkomst en oorspronkelijk uit het Kongo-koninkrijk, zich gevestigd in het kustgedeelte van Gabon, en in de Republiek Kongo, in het Midden-Ogooue. Zij bewaren de beenderen van hun voorouders in ...


Zie het blad

380,00

Punu Okuyi Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Het Masker van Punu

Dit Afrikaanse masker uit Gabon, itengi, (pl. bitengi) is bedekt met dubbele schalen, bestaande uit het haar gevlochten achter een frontale band, die zich aan weerszijden van een middenstreep splitst. Het specifieke van dit masker bestaat uit een lange zijdelingse vlecht die langs het gezicht loopt. Deze Afrikaanse maskers van Gabon werden in verband gebracht met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti , Bwete , en de Mwiri ("regisseurs"), waarvan de laatste verschillende inwijdingsniveaus kende, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was. De Punu gebruikten geen maskers bij de Bwiti rituelen, in tegenstelling tot de Tsogo. Bij deze machtige geheime genootschappen, die ook een rechterlijke functie hadden, hoorden verschillende ...


Zie het blad

Verkocht

Punu, Pounou, Okuyi masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu masker

Sereniteit van Afrikaanse maskers van Okuyi dansen
De witte maskers van Gabon, itengi, (pl. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete , en de Mwiri ("regisserende"), waarvan de laatste verschillende niveaus van inwijding kende, en waartoe alle Punu mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was. Bij deze machtige geheime genootschappen, die ook een rechterlijke functie hadden, hoorden verschillende dansen, waarvan de luipaarddans, de Esomba, de Mukuyi, en de Okuyidans, op stelten, de meest verbreide bleven.
Dit met kaolien gebleekte gezichtsmasker, een evocatie van een overleden vrouw, werd tentoongesteld tijdens de dans met de naam Okuyi. Klassiek getooid met een dubbele topschelp, en twee kleine ...


Zie het blad

Verkocht

Punu Ikwara masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu masker

Afrikaanse Punu-kunst en haar Afrikaanse vooroudermaskers.
Dit Afrikaanse masker voor dansen ikwara werd volgens Alisa LaGamma gebruikt tijdens moeilijke palavers. Een burgerwachtmasker dat op kleine stelten danst, met daarop een hoed met korte vlechtjes aan de zijkant. Lineaire inkervingen zijn te zien op het gezicht, dat bedekt is met een plaatselijk zwarte patina. Erosies.
De witte maskers van Gabon, itengi, (pl. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete , en de Mwiri ("regisserende") , waarvan de laatste verschillende niveaus van inwijding kende, waartoe alle Punu mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was. De Punu gebruikten geen maskers bij de Bwiti rituelen, in tegenstelling ...


Zie het blad

380,00

Punu OKuyi masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu masker

Onder de grote verscheidenheid van Afrikaanse Punu maskers, is dit voorbeeld bekroond met dubbele schelpen omlijst door korte vlechten. Het gezicht is perfect ovaal en heeft de traditionele dambord littekens. Deze witte maskers uit Gabon, bitengi (z.j.: itengi) genoemd, werden gebruikt voor begrafenissen en voor de initiatie van jonge jongens. Tweekleurig mat patina.
De maskers van de Punu werden in verband gebracht met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, de Bwete en de Mwiri ("leiden"), waarvan de laatste verschillende inwijdingsniveaus kende, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was. De Punu gebruikten geen maskers bij de Bwiti rituelen, in tegenstelling tot de Tsogo. Bij deze machtige geheime genootschappen, ...


Zie het blad

Verkocht

Vrouwelijke Punu figuur
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Punu standbeeld

Dit Afrikaanse beeldhouwwerk van Punu, of Lumbu, is gewijd aan de cultus van matrilineaire voorouders en stelt een staande vrouw voor met een sierlijke gevlochten hoofdtooi die een helm vormt. De traditionele "mabinda" scarificaties zijn in reliëf op het gezicht en de buste aangebracht. Deze dambordpatronen, gerangschikt in ruitjes, werden vanaf de adolescentie op de huid gekerfd. De watergeesten, die in de Punu-cultuur van oudsher garant staan voor het welzijn van de gemeenschap, zijn op verschillende plaatsen in de natuur gevestigd, geïncarneerd in vrouwen en zullen zich dan via hen uitdrukken. Hun manifestatie neemt de vorm aan van bezetenheidstrances.
Uitdroging scheur.
De Punu zijn een Bantoevolk uit Centraal-Afrika, dat zich hoofdzakelijk in het zuiden van Gabon ...


Zie het blad

Verkocht

Tsengi/Punu Ikwara Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Tsengi Masker

Volgens Alisa LaGamma werd dit Afrikaanse masker uit Gabon, bedoeld voor de dans ikwara, gebruikt tijdens moeilijke palaver. Dit donkergekleurde rechtvaardigheidsmasker danste op kleine stelten. Het is bekleed met de gekreukelde schelpen die mannen in het Punu-Bayaka land droegen aan het begin van de 20e eeuw. ("Punu" L. Perrois en C. Grand-Dufay, p.57, ed. 5Continents) De littekens strekken zich horizontaal uit over de oogleden en de hoeken van de lippen. Sommige witte maskers van de Punu werden echter overgeschilderd in zwart voor de dans ikwara.
Afgeschuurde matte patina, erosies.
De maskers van Gabon, itengi, (pl. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete, en de Mwiri ("leiden"), deze laatste ...


Zie het blad

Verkocht

Punu masker van de Okuyi dans
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu masker

Vlechten georganiseerd in een enkele horizontale vooruitstekende schelp bedekken het met kaolien bedekte gezicht van dit Punu masker. De modellering van het gezicht en de vrouwelijke trekken geven het een grote zachtheid, kenmerkend voor de witte maskers uit Gabon. Uitdroging scheuren, erosies. De witte maskers van Gabon, itengi, (pl. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete, en de Mwiri ("lood"), waarvan de laatste verschillende niveaus van inwijding kende, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was (vandaar, voor sommigen, het saurische schaalmotief). In tegenstelling tot de Tsogo, gebruikten de Punu geen maskers bij hun Bwiti rituelen. Dit voorwerp, een evocatie van een dode ...


Zie het blad

Verkocht

Wilt u de verkochte artikelen verbergen? Zo ja, Klik HIER
Punu masker van Okuyi
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

br>
Een dubbele bovenschaal, aan weerszijden geflankeerd door twee korte schuine dekschilden bekleedt dit exemplaar. Het gezicht biedt een subtiele modellering met een welwillende uitdrukking, versterkt door de traditionele geblokte keloïden "mabinda". Afgeschuurde matte patina, erosies.
De witte maskers van Gabon, itengi, (pl. bitengi) werden in verband gebracht met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete, en de Mwiri ("leiden"), waarvan de laatste verschillende inwijdingsniveaus had, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was (vandaar, voor sommigen, het schubbenpatroon van de sauriër). De Punu gebruikten geen maskers bij Bwiti rituelen, in tegenstelling tot de Tsogo. Dit voorwerp, dat doet denken aan ...


Zie het blad

Verkocht

Punu masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu masker

Deze Afrikaanse maskers uit Gabon werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder Bwiti, Dorine en Mwiri ("le"), de laatste die verschillende niveaus van initiatie behoorden, waartoe alle Punu mannen, en wiens embleem was de kaaiman. De punu geen maskers in de rituelen van de Bwiti, in tegenstelling tot de Tsogo. Deze krachtige geheime genootschappen, die ook een gerechtelijk functie had, omvatte verschillende dansen, waaronder de Luipaard dans, de esomba , de Mukuyi , en de dans van de Okuyi , op palen, remainthe meest wijd verspreid. Deze porseleinen gebleekte gezichtsmasker, die doet denken aan een overleden vrouw, werd getoond op de dans genaamd Okuyi . Klassiek afgedekt met schelpen, de geblokte littekens, mattens , afwezig op dit ...


Zie het blad

Verkocht

Punu Okuyi Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

Verfijning van Gabon's witte Afrikaanse maskers in een eigentijdse versie.
Dit Afrikaans masker heeft een blik bolvormige koffieboonoogleden, de goed getekende uitstekende mond is gesloten, op het voorhoofd wordt een patroon getekend dat geassocieerd wordt met traditionele tribale littekens in negen schubben; een dikke raffia trim, versierd met cauris en kleurrijke parelkettingen, benadrukt het gezicht. Deze kapsels komen in verschillende vormen en illustreren vrouwenmode tijdens de 19e eeuw in Gabon. Een mandhelm, bedekt met canvas, verlengt de dubbele bovenste schelp aan de achterkant. Een tweekleurige patina bedekt het gezicht. Scheur op een van de rompen. Okuyi maskers werden weergegeven tijdens rituelen met zeer oude oorsprong waarin dansers gemonteerd op palen zwaaide om de ...


Zie het blad

Verkocht

Okuyi Dans Punu Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

Een enkele topschelp, aan weerszijden geflankeerd door twee korte horizontale dekbedden, dekt dit model af. De oogbollen worden grotendeels onderstreept door een gebogen rib die ook de kin kruist. Talrijke erosies. br /> De witte maskers van Gabon, itengi , (pl. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete, en de Mwiri ("te leiden"), de laatste was verdeeld in verschillende niveaus van inwijding, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was (vandaar, voor sommigen, het saurische schaalmodel). In tegenstelling tot de Tsogo, gebruikten de Punu geen maskers in Bwiti rituelen. Dit object, dat doet denken aan een dode jonge vrouw, werd getoond tijdens de Okuyi-dans. Deze machtige geheime ...


Zie het blad

Verkocht

Punu Tsengui Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

Afrikaanse kunst bij lez Punu.
Contrasterend met het poederachtige patina van kaolien, is de frontale band getint met rode oker een kenmerk van de vrouwelijke maskers tsangui , tsengui, het bevestigen van dit masker aan de shira-punu stijl. Een dubbele topschelp, geflankeerd door twee korte zijdekbedden, bedekt dit exemplaar. Een dunne zwarte rib is ook gegraveerd vanaf de slapen tot aan de neus. Schaafwonden.
De witte maskers van Gabon, itengi , (pl. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete, en de Mwiri ("te leiden"), de laatste was verdeeld in verschillende niveaus van inwijding, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was (vandaar, voor sommigen, het saurische ...


Zie het blad

Verkocht

Punu Okuyi Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

Onder de verschillende Punu-Afrikaanse maskers, deze, gesneden in zwaar hout, heeft een enkele centrale schelp omlijst door dekbedden en heeft uitgerekte lippen en halvemaanvormige ingesneden oogleden. Deze witte maskers uit Gabon met de naam bitengi (zingen.: itengi) werden vooral gebruikt tijdens begrafenissen en bij de inwijdingen van jonge jongens. Residuen ingelegd met kaolien, geërodeerde omtrek.
Ze waren verbonden met de verschillende geheime genootschappen in Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete en Mwiri ("te leiden"), waarvan de laatste verschillende niveaus van inwijding had, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en waarvan het embleem de kaaiman was. De Punu gebruikte geen maskers in Bwiti rituelen, in tegenstelling tot de Tsogo. Deze machtige geheime genootschappen, die ...


Zie het blad

Verkocht

Punu Okuyi Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

br>Referenties van witte Afrikaanse maskers van Gabon in een eigentijdse versie.
Dit Afrikaanse masker is voorzien van koffieboon oogleden, een goed getekende uitstekende lip mond, en scarification patronen, in negen schalen, "mabinda", ingeschreven op het voorhoofd en tempels. Een raffia trim op een mand frame, versierd met vloeken en kettingen gedraaid met kleurrijke kralen, benadrukt de contouren van het gezicht. Deze kapsels komen in verschillende vormen en illustreren vrouwenmode tijdens de 19e eeuw in Gabon.
De okuyi maskers werden getoond tijdens rituelen met zeer oude oorsprong waarin dansers gemonteerd op palen geagiteerd om de geest van een overledene met een masker beeltenis van een mooie jonge vrouw beroep.
Deze rituelen vonden plaats tijdens de begrafenissen ...


Zie het blad

Verkocht

Punu knielend cijfer
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Beeld Punu

Franse Afrikaanse kunstcollectie.

Geloofd aan de cultus van de matrilineaire voorouders, heeft dit beeld van Afrikaanse kunst van Punu, of Lumbu-oorsprong, met een knielende gemaskerde vrouw, een hoofdtooi gemaakt van schelpen. Van oudsher staan de watergeesten, die op verschillende plaatsen in de natuur gevestigd zijn, garant voor het welzijn van de gemeenschap in de Punu-cultuur, en zullen zich via de vrouwen uitdrukken. Hun manifestatie neemt de vorm aan van een bezitstransitie. Afgeschaafde fluweelachtige matte patina. Erosie aan de top. De Punu zijn een Bantoe-volk uit Centraal-Afrika dat zich voornamelijk in het zuiden van Gabon, ook in de Republiek Congo in de regio Niari, heeft gevestigd. Ze wonen in onafhankelijke dorpen die verdeeld zijn in clans en families. De ...


Zie het blad

340,00

Punu Okuyi Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

Deze Afrikaanse Punu Okuyi masker is voorzien van een dubbele schelp gevormd door gevlochten en gevormd haar. Deze kapsels in verschillende vormen illustreren de damesmode tijdens de 19e eeuw in Gabon. Deze sculptuur komt overeen met de canons van punu kunst met zijn frontale en temporele littekens in diamant en dambord, mabinda. Een kraag omringt ook het hele gezicht. De geschuurde witte patina komt overeen met de kleur van rouw, die een link legt met de wereld van geesten en voorouders.
Deze maskers werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen van Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete, en de Mwiri ("le"), de laatste verspreid in verschillende niveaus van initiatie, waartoe alle punu mannen behoorden, en waarvan het embleem was de kaaiman. De punu had geen maskers in ...


Zie het blad

Verkocht

Okuyi Dans Punu Masker
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu Masker

Geïnternaliseerde en vreedzame expressie voor deze gereduceerde versie van het beroemde punu-masker waarop de negen schaalpatronen in verband met traditionele tribale littekens worden benadrukt; een enkele gevlochten shell caps het hoofd. Deze kapsels komen in verschillende vormen en illustreren vrouwenmode tijdens de 19e eeuw in Gabon. Een wit patina, geschuurd, bedekt het gezicht in tegenstelling tot het bruine rood waaruit de keloïden en lippen zijn geverfd. De contouren werden beschadigd door opslagomstandigheden. Erosies.
De kleur van rouw is wit, legt een link met de wereld van geesten en voorouders waaraan werden toegeschreven beschermende en heilzame deugden. Okuyi maskers werden weergegeven tijdens rituelen met zeer oude oorsprong waarin dansers gemonteerd op palen zwaaide ...


Zie het blad

Verkocht

Punu masker van Okuyi dans
Verkocht artikel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Punu-masker

De Afrikaanse maskers van Okuyi dansen.
Dit gezichtsmasker, dat een overleden vrouw oproept, is verdeeld in twee kleuren. Het werd tentoongesteld tijdens de dans genaamd Okuyi. In aanvulling op de vlechten verzameld in shell die deel uitmaken van haar kapsel, een rijk ornament bestaat uit glazen kralen, cauris en raffia vlecht benadrukt het ovaal van het gezicht entured met een rieten koord. Traditionele gedamde littekens, mabinda, zijn somber.
De witte maskers van Gabon, itengi, (pl. bitengi) werden geassocieerd met de verschillende geheime genootschappen in Gabon, waaronder de Bwiti, Bwete , en de Mwiri ("diriger"), de laatste verspreid over verschillende niveaus van initiatie, waartoe alle Punu-mannen behoorden, en wiens embleem de Kaaiman was. De Punu had geen betrekking ...


Zie het blad

Verkocht





Laatste items die je hebt bekeken:
Afrikaanse kunst  -  Parijs - Brussel - Londen

© 2022 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A, rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100