Kongo Afrikaanse tribale kunst beeldhouwwerken worden geïllustreerd door verschillende antropomorfe sculpturen beladen met accessoires. De aanwezigheid van meerdere spijkers heeft een defensieve maar ook aanvallende bus. De bilongo-elementen die in het Kongo-denken extra krachten zouden moeten verlenen, worden in de buikholte geplaatst, die wordt belemmerd door een spiegel. Het gezicht van de Nkondi weerspiegelt een agressiviteit die wordt versterkt door de open mond en de grote verwijde pupillen. br /> Bij de Kongo was de nganga verantwoordelijk voor de rituelen door een spirituele kracht te activeren met een nkondi (mv. nkissi). De term nkisi werd toen gebruikt om de begrippen "heilig" of "goddelijk" aan te duiden. De meest invloedrijke categorie van "minkisi kongo" bestond uit instrumenten om regionale leiders te helpen de wet te handhaven. Zodra een beslissing was genomen, werd een metalen voorwerp aan een houten figuur genageld, waarbij elke spijker een bepaald geval oproept: partijen in geschil, echtscheiding, conflicten tussen gemeenschappen ... De nkondi wilde er dus voor zorgen dat de overeenkomst vóór de oplossing van het conflict goed werd toegepast, en dat individuen bang zijn voor de gevolgen van hun gedrag. Vanaf de tweede helft van de 20e eeuw werden minkisi minkondi strategisch geplaatst langs de kusten van het Loango-koninkrijk als bescherming tegen Europese invallen. Een van de machtigste, de Mangaaka werd beschouwd als de "koning" en "meester", opperste scheidsrechter van conflicten en beschermer van de gemeenschap. "het Kongo-gebaar" Ed. Dapper Museum
Stukje met echtheidscertificaat
Misschien bent u ook geïnteresseerd in deze items
Als uw aanbod wordt geaccepteerd, wordt het artikel automatisch op bestelling geplaatst. Door een aanbod te doen, erkent u dat u de verkoopsvoorwaarden hebt gelezen en aanvaard.
U moet ingelogd zijn op uw account om een bod te kunnen doen. Verbind me door