Afrikaanse tribale kunstwerken

Afrikaanse kunst


Expertise in Afrikaanse kunst

Van het Afrikaanse masker tot het beeld, via het brons, is uw eerste en belangrijkste voordeel de zekerheid van het kopen op onze site, kwaliteitsvolle Afrikaanse kunstvoorwerpen, authentiek, gemaakt voor rituele doeleinden. Elk stuk in onze Afrikaanse kunstgalerie wordt door een specialist in Afrikaanse kunst getaxeerd voordat het te koop wordt aangeboden, wat u een aankoop van zeer hoge kwaliteit garandeert. Een deel van de objecten in onze Afrikaanse kunstcollectie is aangekocht door gerenommeerde musea. Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Prijzen

Een simpele blik op onze site en u zult zien dat wij de beste prijzen bieden op de Afrikaanse kunstmarkt zonder enige concessie aan de kwaliteit van de stukken. En dit is te danken aan het feit dat we, als pionier op het gebied van online Afrikaanse kunstverkoop, onder andere de logistiek hebben geoptimaliseerd, waardoor we onze bedrijfskosten aanzienlijk kunnen verlagen. U bent de begunstigde.

Onze Afrikaanse Kunstgalerie

Aanwezig op het web sinds 1999, we zijn ook een fysieke Afrikaanse kunstgalerie, aarzel niet om ons te komen bezoeken, maandag tot vrijdag van 10:00 tot 18:00, zaterdag van 10:00 tot 19:00 en zondag op afspraak, op 73 Rue de Tournai 7333 Tertre in België. U kunt ons ook tijdens dezelfde uren bereiken op +32 (0)65.529.100.


U bent antiquair, galeriehouder, winkelier, decorateur, aarzel niet om contact met ons op te nemen. We kopen collecties Afrikaanse kunst !

Afrikaanse kunstwerken die onlangs aan onze catalogus zijn toegevoegd

Zande Nazeze fetish standbleed
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Zande fetish

Een capsule buste, onderbroken door een kauri, opgesteld op twee benen, het geheel bekroond door een volumineus hoofd, blind, waar de grootte van de oorpaviljoens roept...het geheel is met creativiteit gearticuleerd voor dit beeldje van de Mani-Yanda cultus. Satijnachtig patina. Vroeger aangeduid als " Niam-Niam " omdat ze beschouwd werden als antropofaag, vestigden de stammen zich onder de naam Zande , Azandé , afkomstig uit Tsjaad, op de grens van de D.R.C. (Zaïre), Soedan en de Centraal Afrikaanse Republiek. Volgens hun geloof is de mens begiftigd met twee zielen, waarvan de ene zich na zijn dood omvormt tot de dierentotem van de clan waartoe hij behoort. Hun beeldhouwwerken worden sinds het begin van de 20e eeuw in verband gebracht met hun geheime genootschap, de Mani, dat ...


Zie het blad

160,00

Chamba Lang Gbadna buffel masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Chamba masker

Het Nam Gbalang- of Lang Badna-masker is een krachtig symbool dat wordt geassocieerd met de Vara-cultus gewijd aan een beschermend genie.

Het verschijnt tijdens de overgangsrituelen van het Kaa-festival en bij hoogwaardige begrafenissen.
Het wordt vergeleken met de buffel; het vertegenwoordigt de wilde geest van de bush met al zijn krachten en gevaarlijkheid.
Volgens sommigen vertegenwoordigt dit masker een koningin wiens chamba-lijn beweert af te stammen van de bosbuffel.
De ronde koepel van het masker vertegenwoordigt symbolisch het idee van de dood, aangezien het een schedel voorstelt, een overblijfsel uit het graf van een ouderling.

De andere kenmerken zijn gerelateerd aan de wilde wereld van de natuur, dus de mond symboliseert de ...


Zie het blad

490,00

Kwere Zaramo haarspeld
Afrikaanse kunst > Gebruikte voorwerpen, katrollen, dozen, weefgetouw > Kwéré haarspeld

Prestige pin met traditioneel poppenmotief.
Glad lichtbruin satijn patina.
De Zaramo en de stammen om hen heen ontwierpen poppen die over het algemeen werden geassocieerd met vruchtbaarheid, maar waaraan andere deugden zouden worden toegeschreven. Zijn primaire rol wordt gespeeld tijdens de periode van opsluiting van de jonge ingewijde Zaramo. De novice gedraagt ​​zich naar het object als bij een kind, en zal ermee dansen tijdens de slotceremonie van de inwijding. Als de jonge vrouw niet zwanger wordt, zal ze het "kind" adopteren. Bij de Zaramo wordt dit gebeeldhouwde motief herhaald op de bovenkant van stokken, siert het rituele voorwerpen en komt het zelfs voor op begraafplaatsen.


Zie het blad

120,00

Tabwa masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Tabwa masker

Masker van bescheiden proporties met een gezicht met fijne trekken, gedeeld met lineaire littekens over het voorhoofd, de slapen en de wangen. Ronde oorkleppen omlijsten het gezicht.
Honingbruin patina, schaaf- en uitdrogingsscheurtjes.
Hoogte op voet: 34 cm.

De Luba domineerden de Tabwa in de regio langs het Tanganyikameer, tussen Zaïre en Zambia. "Tabwa" of "vastgebonden worden" verwijst vermoedelijk naar het systeem van slavernij dat ooit door islamitische kooplieden werd toegepast.
De Tabwa herwonnen later hun onafhankelijkheid dankzij de rijkdommen die de ivoorhandel verschafte. Net zoals de invloed van de Luba voelbaar is in de samenlevingen en riten van de Tabwa, hebben de Tanzaniaanse stammen het Tabwa-beeldhouwwerk ook gemarkeerd met betrekking ...


Zie het blad

250,00

Bobo nijlpaard kuif masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Bobo masker

De Afrikaanse dierenmaskers van Burkina Faso
. Dit imposante helmmasker belichaamt een grote West-Afrikaanse antilope, de antilope, met hoge naar achteren gebogen hoorns. Korrelig bruin en zwart patina.
Mandinka-mensen van wie de meesten in het oosten van Burkina Faso wonen, maar ook in het zuiden van Mali, de cultuur van de Bobo Fing is vergelijkbaar met die van de Bambara. Ze zijn georganiseerd in geslachten onder leiding van raden van oudsten. In elk dorp worden altaren opgericht onder het gezag van de smeden, priesters van de cultus van Dwo, maar de Bobo vereren ook secundaire geesten en die van de voorouders. Naast objecten die in hout zijn gesneden, maken ze ook maskers van vezelplaat die ze tijdens ceremonies zullen dragen om een ​​relatie met de spirituele wereld op te ...


Zie het blad

350,00

Dugn be Bidjogo Masker Guinee
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Bidjogo Masker

Masker voorzien van echte hoorns, afkomstig van de Bidjogo, gevestigd in de archipel van Bissagos, bestaande uit een dertigtal eilanden voor de kust van Guinee-Bissau. Bekledingsspijkers, metalen lamellen en rode stof sieren dit masker met de afbeelding van een koeienkop. De snuit draagt ​​een ring. Uitdrogingsscheuren.

Het masker wordt gedragen voor of aan het einde van inwijdingsceremonies, door een jonge "cabaro" ingewijde, die zal buigen en achteruitgaan, het idee overbrengen van een krachtig maar nog steeds ongetemd jong dier, en de het initiatieproces moeten doorlopen om discipline en meesterschap te verwerven. Dit type masker verschijnt tegenwoordig voor amusementsfeesten en ter gelegenheid van de passage van vooraanstaande bezoekers. Deze maskers, in het Portugees ...


Zie het blad

350,00

Dan zingend masker met snavel
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Dan masker

Geïntegreerd in een masker dat een menselijk gezicht voorstelt, strekt een gebogen, gespleten snavel dit Afrikaanse masker van de Dan Yacouba uit vanaf de oevers van de Cavally River, tussen Ivoorkust en Liberia. Een krans van metalen bellen en hoektanden, bevestigd aan een raffia-versiering, benadrukt het gezicht van dit werk van Afrikaanse tribale kunst. Korrelig satijn patina, erosies.
De Dan-populaties van het noorden bekend als Yacouba van Ivoorkust en de Maou van Touba (Maouka), en die van het noordoosten van Liberia gebruikt ze, nadat ze ze hebben geleend van de naburige Mandé mensen, in de geheime mannelijke ceremonies waarvan de Koma van de Maou Guerze van Liberia noem het Nyomu . Wanneer ze geen klein orkest begeleiden op entertainmentfeesten, treden de maskerzangers 's ...


Zie het blad

120,00

Fetisj standbeeld Songye Nkisi
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Songye standbeeld

Afrikaanse kunst en nkisi fetisjen
Dit fetisjbeeld, Nkisi, nkishi, schijnt niet door de handen van de fetisjist te zijn gegaan, de navel, uitgehold in een beker, heeft geen magische lading. De andere elementen die zijn "macht" versterken, en die geassocieerd worden met de rituelen, zoals hoorn, halskettingen, inlegwerk of metalen beplating, zijn ook afwezig . De bijzonderheid van deze voorwerpen ligt meestal in de hoekige behandeling van de vorm, het imposante driehoekige gezicht waarvan de kin versmelt met de baard, de in een grijns opgetrokken mondhoeken en de voorovergebogen houding van de bolle buik. Donkerbruin patina met overblijvende zwartachtige korstjes, satijnachtige toets. Uitdroging scheuren.


Zie het blad

190,00

Songye Nkishi fetisjbeeldje
promo art africain
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Songye-fetisj

Beeldje Nkisi, nkishi (mv. mankishi) met bovenaan een hoorn met de punt. De kracht van de fetisj, volgens de overtuigingen van de Songye, zou worden versterkt door de aanwezigheid van zijn accessoires, metaal en, of, verschillende toevoegingen van materialen, plantaardige vezels, dierenhuiden, gedroogd fruit, enz... Prachtig geschaafd licht bruine patina.< br /> Deze beschermende fetisjen voor thuis behoren tot de meest populaire in Afrika. De Nkisi speelt de rol van bemiddelaar tussen goden en mensen. De grote exemplaren zijn het collectieve bezit van een heel dorp, terwijl de kleinere figuren toebehoren aan een individu of een familie. In de 16e eeuw migreerden de Songyes vanuit de Shaba-regio om zich op de linkeroever van de Lualaba te vestigen. Hun samenleving is patriarchaal ...


Zie het blad

150,00  130,00

Vrouwelijk figuur Nyamezi
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Nyamézi figuur

Figuratief antropomorf beeldhouwwerk, gesneden in zeer dicht hout. Vertegenwoordigd in een houding die verband houdt met de dans, biedt het personage een strenge fysionomie, die een minutieus gemaakt van glaskralen kapsel verzacht.
Bruin satijn patina, barsten.
De Nyamwezi, Nyamézi, vormen de grootste groep onder de stammen die in het noorden van centraal Tanzania leven. Hun rituele en artistieke productie, die van verschillende origine zijn, hoewel ze dezelfde culturele specificiteiten delen, vertoont bijgevolg zeer verschillende formele aspecten. De cultus van voorouders en leiders, van groot belang binnen hun cultuur, markeerde hun beeldhouwwerken.
De Sukuma en de Nyamézi produceerden beelden die in een statische positie werden weergegeven, waarvan sommige, met ...


Zie het blad

390,00

Zitting kruk Kaguru
Afrikaanse kunst > Stoel, palaverstoel, troon, kruk > Kaguru kruk

Oude ronde zitting, met een licht concaaf midden, gedragen door drie poten. De decoratie bestaat uit tegengestelde geometrische patronen, fijn gegraveerd op de staanders.
Contouren en voeten geërodeerd.
Grijsbruin ouderdomspatina.
In de zuidelijke kuststreek van Tanzania, rond Dar-es-Salaam, maakte een relatief homogene groep de meeste artistieke producties. Het omvat het Swahili, Kaguru, Doé, Kwéré, Luguru, Zaramo, Kami. Onder deze bevolkingsgroepen zijn de stoelen tronen bedoeld voor de hoofden van de afstamming, die elk onder de bescherming van een beschermgeest staan. Deze krukken werden apart gezet in heiligdommen genaamd kolelo, bewaakt door priesters.


Zie het blad

280,00

Edo bronzen plaat
Afrikaanse kunst > Brons, luipaard, boodschapper, krijger, standbeeld > Benin Plate

Vóór de verwoesting van het paleis van het koninkrijk van Benin in 1897 werd het goddelijke karakter van de koningen, de Oba, geïllustreerd door talrijke werken waarin hun macht werd gevierd. In de Afrikaanse tribale kunst werden oorlogstaferelen verheerlijkt op bronzen vertelplaten en aan de muren bevestigd. Weelderige bronzen altaren, herdenkingsbeelden van overleden stamhoofden, majestueuze katachtigen, zware armbanden, enkelbanden en recades werden in grote hoeveelheden vervaardigd in vele gieterij-ateliers waarbij de techniek van het verloren-was-gieten werd toegepast. In de 16e eeuw bestelde de Oba Esigie de eerste platen van koperlegering met reliëfversieringen. Vele werden in paren gegoten om de zuilen of muren van het paleis symmetrisch te versieren. Olfert Dapper beschrijft deze ...


Zie het blad

Doe een bod.

1995,00

Beninese ruiterfiguur Bini Edo
Afrikaanse kunst > Brons, luipaard, boodschapper, krijger, standbeeld > Benin rijder

Benin Afrikaanse kunst wordt beschreven als hofkunst omdat het nauw verbonden is met de koning, bekend als Oba. De traditie van bronzen hofvoorwerpen uit het koninkrijk Benin gaat terug tot de 14e eeuw. De vele koperen hoofden en beelden die door de kunstenaars van Benin werden gemaakt, waren gereserveerd voor het exclusieve gebruik van de bewoners van het koninklijk paleis en werden vaker wel dan niet op altaren geplaatst die door elke nieuwe Oba werden ingewijd. Deze rechthoekige altaren werden bekroond door hoofden, beelden, uitgesneden ivoren slagtanden, bellen en duigen. Ze werden gebruikt om een ​​oba te herdenken en om in contact te komen met zijn geest. De ambachtslieden van Benin produceerden ook figuren van ruiters te paard, die volgens de interpretaties ofwel een Benin-koning ...


Zie het blad

650,00

Senoufo Korobla Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Korobla Masker

Dit Afrikaanse senoufo masker met een rond hoofd, exorbitante pupillen, brede getande kaak en zoömorfe oren, heet "c verlosser van fire" (Korobla). Het is soms accessorized met magische attributen. Patine maat. Resterende libaties. Zeer goede staat van bewaring.
De Senoufo, de naam die de Franse kolonisten hen geven, bestaan voornamelijk uit boeren die zich hebben verspreid tussen Mali, Ivoorkust en Burkina Faso. De raden van oudsten, onder leiding van een gekozen chef, beheren de senoufo dorpen.
Voorstellingen van hybride wezens, de zoömorfe Afrikaanse maskers van Sénufo worden gedragen door leden van de Poro-samenleving, een instelling die het politieke en economische leven controleert. Hun functie is om de oudsten te eren of te verschijnen op begrafenissen, vandaar hun ...


Zie het blad

230,00

Zande Slot Drum, Azande
Afrikaanse kunst > Tam Tam, Djembe, muziekinstrumenten > Tambour Zande

Een zande percussie musical, deze houten idiofoon is gesneden uit een menselijke buste. Het strekt zich uit in de vorm van een dug-out aan de voeten waarvan een personage zittend, handen op oren wordt afgebeeld. Een lange spleet fungeert als een resonantieopening. De muren zijn gegraveerd met verschillende decoratieve motieven. Satijn patina.
Onesses aangeduid als " Niam-Niam " omdat ze worden beschouwd als antroposofen, vestigden de stammen gegroepeerd onder de naam Zande , Azandé , zich vanuit Tsjaad op de grens van R.D.C.(Zaïre), Soedan en de Centraal-Afrikaanse Republiek. Volgens hun geloof is de mens begiftigd met twee zielen, waarvan er één verandert in een totemdier van de clan waartoe hij behoort. De Afrikaanse tribale kunst van de Zande, of ", die veel land bezitten, ...


Zie het blad

160,00

Lega Bwami Inwijdingsmasker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Lega masker

Dit Afrikaanse masker Lega gaf het stadium aan dat de houder ervan had bereikt binnen de Bwami, een lerende samenleving bestaande uit verschillende graden, open voor mannen en vrouwen, die het sociale en politieke leven organiseerde. Er waren tot zeven niveaus van inwijding, elk geassocieerd met emblemen.
Hoogte op voet: 31 cm
Talrijke erosies, matte patina.
Na hun uittocht uit Oeganda in de 17e eeuw vestigden de Lega zich op de westelijke oever van de Lualaba-rivier in de DRC. De rol van chef, kindi, wordt bekleed door de oudste man in de clan, die de hoogste moet zijn. Maatschappelijke erkenning en autoriteit moesten ook individueel verdiend worden: de chef had zijn selectie te danken aan zijn hart (mutima), goed karakter, intelligentie en onberispelijk gedrag. ...


Zie het blad

240,00

Lamellofoon Sanza
Afrikaanse kunst > Tam Tam, Djembe, muziekinstrumenten > Lamellofoon Sanza

Dit traditionele Afrikaanse muziekinstrument of sanza, wijdverspreid in Centraal-Afrika, bestaat uit een resonantiebord waarop parallelle metalen bladen zijn bevestigd. De lamellen, van variabele lengte, zijn soms gemaakt van bamboe. De duimen van beide handen rusten op het bord om de voorste uiteinden van de tongen te laten trillen. In Zaïre echter, waar alle vingers worden gebruikt zoals bij de piano, spelen groepen instrumenten op complementaire registers. Het instrument begeleidt soms ook een zanger.
Deze sanza is gesneden met een gezicht en traditionele decoratieve motieven.
Zijn bijzonderheid ligt in een extra element dat een bel vormt, bevestigd in het onderste deel.
Mat lichtbruin patina.


Zie het blad

180,00

Beeld Sapi Nomoli
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Beeld Sapi

Onder de stammen die in Sierra Leone, Mende en Kissi, meestal rijstboeren, aanbidden stenen beelden uit het Koninkrijk Sapi. De laatste strekte zich uit, tot de 16e eeuw, van Guinee tot Liberia.De Temné organiseerde zich in chiefdoms onder leiding van een opperste leider. De maatschappij ragbenle of mneke, verantwoordelijk voor vruchtbaarheid, tussenbeide gekomen bij de dood van de leider. De vereniging bundu, van haar kant, bereid de meisjes voor hun volwassen leven. De Temne en Bullom hebben een hoeveelheid "afro-Portugese ivories gemaakt, na Europese bestellingen. De "nomoli" van de Mendé, geplaatst op altaren, profiteerde van libations om de oogsten te verhogen. Deze stenen sculpturen, meestal in steatite of saponit, genaamd pombo (overleden) speelden, aan de andere kant, onder de ...


Zie het blad

380,00



Bekijk meer artikelen

Laatste items die je hebt bekeken:
Afrikaanse kunst  -  Parijs - Brussel - Londen

© 2022 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100
visa Master CardPaypal