Afrikaanse tribale kunstwerken

Afrikaanse kunst


Expertise in Afrikaanse kunst

Van het Afrikaanse masker tot het beeld, via het brons, is uw eerste en belangrijkste voordeel de zekerheid van het kopen op onze site, kwaliteitsvolle Afrikaanse kunstvoorwerpen, authentiek. Elk stuk in onze Afrikaanse kunstgalerie wordt door een specialist in Afrikaanse kunst getaxeerd voordat het te koop wordt aangeboden, wat u een aankoop van zeer hoge kwaliteit garandeert. Een deel van de objecten in onze Afrikaanse kunstcollectie is aangekocht door gerenommeerde musea.

Expertise in Afrikaanse kunst

Van het Afrikaanse masker tot het beeld, via het brons, is uw eerste en belangrijkste voordeel de zekerheid van het kopen op onze site, kwaliteitsvolle Afrikaanse kunstvoorwerpen, authentiek. Elk stuk in onze Afrikaanse kunstgalerie wordt door een specialist in Afrikaanse kunst getaxeerd voordat het te koop wordt aangeboden, wat u een aankoop van zeer hoge kwaliteit garandeert. Een deel van de objecten in onze Afrikaanse kunstcollectie is aangekocht door gerenommeerde musea.

Prijzen

Een simpele blik op onze site en u zult zien dat wij de beste prijzen bieden op de Afrikaanse kunstmarkt zonder enige concessie aan de kwaliteit van de stukken. En dit is te danken aan het feit dat we, als pionier op het gebied van online Afrikaanse kunstverkoop, onder andere de logistiek hebben geoptimaliseerd, waardoor we onze bedrijfskosten aanzienlijk kunnen verlagen. U bent de begunstigde.

Onze Afrikaanse Kunstgalerie

Aanwezig op het web sinds 1999, we zijn ook een fysieke Afrikaanse kunstgalerie, aarzel niet om ons te komen bezoeken, maandag tot vrijdag van 10:00 tot 18:00, zaterdag van 10:00 tot 19:00 en zondag op afspraak, op 73 Rue de Tournai 7333 Tertre in België. U kunt ons ook tijdens dezelfde uren bereiken op +32 (0)65.529.100.


U bent antiquair, galeriehouder, winkelier, decorateur, aarzel niet om contact met ons op te nemen. We kopen collecties Afrikaanse kunst !

Afrikaanse kunstwerken die onlangs aan onze catalogus zijn toegevoegd

Dan Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Dan Masker

Afrikaans masker Dan bedekt met rood vilt, verlengd door een lange baard van paardenhaar. Harsachtige aggregaten aan de bovenkant. Hoogte op voet: 42 cm.
Maskers uitgerust met ronde oogkassen (gunye ge), die het zicht vergemakkelijken, maken deel uit van alle maskers van de noordelijke Dan en worden gebruikt voor race-evenementen tijdens het droge seizoen. De zapkei ge, ook uitgerust met cirkelvormige banen, zijn verantwoordelijk voor het voorkomen van branden door te waken over woningbranden. Onder de Dan, of Yacouba, die in het westen van Ivoorkust en in Liberia woonden, manifesteerde de 'dü'-kracht die de wereld zou bezielen zich in de gebeeldhouwde maskers. Volgens de Dan geven de geesten aan hoe ze het masker moeten noemen dat ze gemaakt willen zien worden. Deze maskers van ...


Zie het blad

290,00

Lega Beeldje
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Lega Beeldje

In de Afrikaanse kunst maakten beeldjes Lega deel uit van een set die werd gebruikt tijdens initiaties in de Bwami samenleving >. De leraar leidde de aspirant-lega naar een plek waar Afrikaanse lega-maskers en beeldjes werden tentoongesteld, en het was door aandachtige observatie dat de toekomstige ingewijde de min of meer complexe betekenis van deze objecten, echte metaforen, moest raden. grotendeels verwijzend naar spreekwoorden en gezegden. Goudbruine satijnen patina.
Binnen de Léga organiseerde de Bwami-samenleving, open voor mannen en vrouwen, het sociale en politieke leven. Er waren maximaal zeven initiatieniveaus, elk geassocieerd met emblemen. Na hun uittocht uit Oeganda in de 17e eeuw vestigden de Lega zich op de westelijke oever van de Lualaba-rivier in de DRC. De rol ...


Zie het blad

240,00

Dengese Rugleuning
Afrikaanse kunst > Hoofdsteun > Dengese Rugleuning

Deze rugleuning met talrijke patronen vertegenwoordigt een voorouder van de clan. Het uitlopende kapsel, vaak bekroond met een hoorn, is kenmerkend voor de kapsels van de Totshi-opperhoofden die tot de ikoho-vereniging behoren en doet denken aan bepaalde spreekwoorden. Het symboliseert respect, intelligentie en volwassenheid. Over het hele lichaam zijn talrijke scarificaties te zien. Glanzende bruine patina. Schaafwonden door gebruik, scheuren door uitdroging.
Een volk uit Centraal-Afrika gevestigd in Kasai, grenzend aan de Kuba, de Ndengese, vormen een van de clans die afstammen van een gemeenschappelijke Mongo voorouder, waarvan sommige afkomstig zijn uit de Boven-Nijl. De Nkutschu zijn verwant aan de Ndenges. Deze laatste produceerden beelden met afwezige of afgeknotte ...


Zie het blad

380,00

Ligbi Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Ligbi Masker

Afrikaanse maskers en islamitische invloed.
Dit masker heeft gebogen hoorns die doen denken aan de siginkuru-ayna buffel, een offerrund dat geassocieerd wordt met het beeld van de "voormalige moslim" Horingyo, en heeft grote, verlaagde oogleden. Fluwelig bruin patina. Kleine schaafwonden.
Gevestigd in Ivoorkust, maar ook in Ghana, heeft de Ligbi, geïslamiseerd, niettemin geleden onder de invloed van de tribale beeldhouwkunst van Senoufo, aangezien zij Senoufo of de Mandé de opdracht gaven hun maskers uit te snijden . De Djimini zijn op hun beurt Sénoufo en wonen in de regio Dabakala. Dit is de reden waarom hun maskers die verbonden zijn met de samenleving van do, waarvan de dansen over het algemeen onder toezicht stonden van de Ligbi, doordrenkt zijn met deze wederzijdse ...


Zie het blad

490,00

Dogon Bronzen
Afrikaanse kunst > Brons, luipaard, boodschapper, krijger, standbeeld > Dogon Bronzen

Bemanning bestaande uit mythische onderwerpen die verband houden met de "nommos", waarbij hun boot de vorm aanneemt van een krokodil. Deze denkbeeldige wereld, ontleend aan de legendes van de Dogon-creatie, inspireert het werk van Dogon-ambachtslieden. Grijsgroene patina.
Dogon-smeden vormen een endogame kaste onder de Dogon genaamd irim. Tegenwoordig produceren ze wapens, gereedschap en bewerken ze ook hout. “Meesters van het vuur” die in de Dogon-kosmogonie worden geassocieerd met de oerwezens “Nommo”, geschapen door de god Ama, worden ook verondersteld brandwonden te behandelen. Kleine metalen voorwerpen, gemaakt met behulp van de verloren wastechniek, waren wijdverspreid in de Binnendelta van de Niger, waar koper daar aankwam via de trans-Sahara-handel. Bij opgravingen op het ...


Zie het blad

250,00

Bwa Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Bwa Masker

Afrikaanse dierenmaskers uit Burkina Faso
. Dierenkammasker, discreet polychroom patina, ontbrekend (staart), schaafwonden, kleine ongelukjes.
Een Mandingo-volk, waarvan de meerderheid in het oosten van Burkina Faso, maar ook in het zuiden van Mali woont, de cultuur van de Bobo Fing ligt dicht bij die van de Bambara. Ze zijn georganiseerd in geslachten onder leiding van raden van oudsten. In elk dorp worden altaren opgericht onder het gezag van smeden, priesters van de cultus van Dwo, maar de Bobo aanbidden ook secundaire geesten en die van de voorouders. Naast uit hout gesneden voorwerpen maken ze ook maskers van vezelplaten die ze tijdens ceremonies dragen om een ​​relatie met de spirituele wereld tot stand te brengen. De belangrijkste houten maskers zijn de heilige ...


Zie het blad

250,00

Boulou Standbeeld
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Boulou Standbeeld

Dierensculpturen in Afrikaanse kunst.

Dit beschermende Afrikaanse beeldhouwwerk belichaamt de geest van het nkug bos en is op een naturalistische manier behandeld. Heterogene matte patina, kleine erosies en scheuren.
Gelegen tussen Kameroen en Gabon, in het equatoriale bos, maken de Boulou deel uit van de Fang-Beti-groep. Net als de Fang van Zuid-Kameroen, beroemd om hun grote witte maskers, en in contact met de Bakwele van het uiterste zuidoosten van Kameroen, beoefenden de Boulou ook het Ngi-ritueel om te vechten tegen hekserij en vergiftiging. Ngi is de gorilla, een formidabel dier waarmee de aanvrager zich identificeert nadat hij is toegelaten tot het geheime genootschap.


Zie het blad

290,00

Kuba Riem
Afrikaanse kunst > Gebruikte voorwerpen, katrollen, dozen, weefgetouw > Kuba Riem

Verzameling Franse Afrikaanse kunst.
Ceremoniële riem van Kuba, geborduurd met parels en kaurischelpen, een oud betaalmiddel. br /> Verschillende stammen vormen de Kuba-groep, gevestigd tussen de rivieren Sankuru en Kasaï: Bushoong, Ngeendé, Binji, Wongo, Kété, enz... Elk van hen produceerde een verscheidenheid aan sculpturen, beelden, prestigieuze voorwerpen, maskers en vaak versierde geometrische patronen .
De Kuba, wiens naam 'bliksemschicht' betekent, produceerden ook Afrikaanse gereedschappen en wapens, waaronder werpmessen, die later transactiewaarden werden, en zware oorlogszwaarden, Ilwoon.


Zie het blad

290,00

Metoko Standbeeld
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Metoko Standbeeld

Dit type figuur, vergezeld van zijn mannelijke tegenhanger Ntanda, kwam tussenbeide tijdens inwijdingsrituelen. Plaatselijk lichte patina afbladderen.
De Metoko en de Lengola, waarvan de rituele sculpturen erg op elkaar lijken, zijn volkeren van het oerwoud die toegewijd zijn aan de aanbidding van één enkele God, een zeldzaam monotheïsme in Afrika. Hun samenleving bestaande uit drie rangen, de Bukota, structureerde het dagelijkse leven en verwelkomde zowel mannen als vrouwen. Het vertegenwoordigt het equivalent van de Bwami vereniging van de Lega. De sculpturen speelden een rol tijdens inwijdingsceremonies en werden vervolgens op het graf van hooggeplaatste ingewijden geplaatst. Vooral Kakungu werd omringd door andere gebeeldhouwde objecten, waaronder Ntanda en Itea paarfiguren, ...


Zie het blad

150,00

Luba Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Luba Masker

Dit type Afrikaans masker maakt deel uit van een genre dat zou zijn gevolgd op de komst van blanke missionarissen aan het einde van de 19e eeuw. Het ronde gezicht met ronde wangen is bedekt met keloïde littekens en wordt verlengd door een paneel dat de nek van de drager verbergt. Geërodeerde matte patina.
Deze maskers werden geproduceerd tijdens verschillende tradities: inhuldigingen, begrafenissen en rituelen tegen hekserij onder de verschillende inwijdingsverenigingen. In het oostelijke deel van de Luba-regio vinden belangrijke ceremonies plaats ter ere van de voorouders van de clan, overleden leiders en de nieuwe maan. Er worden vervolgens offers gebracht aan de geesten van de natuur, tussenpersonen tussen de groep en de voorouders.
De Luba, of Baluba in Chiluba, zijn een ...


Zie het blad

280,00

kralen pop
Afrikaanse kunst > Afrikaanse dolls > kralen pop

Hedendaagse kunstenaars in Zuid-Afrika maken poppen gevuld met een veelvoud aan glaskralen. Deze werken zijn ontroerend en decoratief en wisselen ook verschillende metalen elementen en schelpen af, wat de vaardigheid en het creatieve gevoel van hun ontwerpers benadrukt.
Tijdens de 19e eeuw verenigden stammen zich om de groep genaamd Zulu te vormen, waarvan de lokale leiders, geleid door de koning, iduma werden genoemd. Hun samenleving is die van krijgers georganiseerd in leeftijdsgroepen. In 1884 werden ze geannexeerd door de Engelsen. De Zoeloes zijn bedreven in het maken van ornamenten en werken met leer, metaal en keramiek, waarbij ze veren en kralen toevoegen. Hoewel parels een beschermende rol hebben, geven ze de sociale situatie aan van degenen die ze dragen.


Zie het blad

120,00

Baule Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baule Masker

Groot "senior" masker genaamd Kpan met afbeelding van een hoogwaardigheidsbekleder. Dit masker is uit dicht hout gesneden en wordt bekroond door drie zittende onderwerpen, die de aye usu of vooroudergeesten symboliseren. Halfmatte polychrome patina.
Deze portretmaskers van de Baoulé, ndoma, die deel uitmaken van een van de oudste artistieke tradities van Baoulé en vaak een geïdealiseerd karakter vertegenwoordigen, hebben de bijzonderheid dat ze verschijnen aan het einde van amusementsdansceremonies. Deze maskers verpersoonlijken gracieuze jonge meisjes of mannen wier moed of integriteitskwaliteiten bekend staan. Nieuwe generaties vervangen geleidelijk deze Mblo-dansen genaamd Gbagba in bepaalde dorpen, waarbij de meeste oude conventies behouden blijven, door de Kpan Kpan-dans. , ...


Zie het blad

150,00

Tutsi Armband
Afrikaanse kunst > Sieraden, ornament > Tutsi Armband

Collectie Belgische Afrikaanse kunst.
Deze functionele versiering werd links gedragen om de onderarm te beschermen tegen botsingen en was bedoeld voor boogschutters. In Rwanda gebruikten de Tutsi een pad bedekt met gras, en houten beschermingen genaamd igitembe waren daarom zeldzaam. Schaafwonden en kleine ongelukjes. Hoogte op voet: 27 cm.
De Tutsi, een nomadisch volk, werd vooral gedecimeerd door de islamitische slavenhandel en door terugkerende interne oorlogen. De bevolkingsgroepen genaamd "Interlacustrine Bantus", gevestigd tussen het Victoriameer en de Limpopo-rivier, omvatten de Ganda, Nyoro, Nkole, Soga, Toro, Hima en de Tutsi van Rwanda en Burundi. Hun culturen vertonen overeenkomsten, net als hun artistieke productie en hun alledaagse voorwerpen. De Tutsi houden vee. ...


Zie het blad

280,00

Dan Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Dan Masker

Dit kleinere altaarmasker behoorde tot een geslacht en had, onder zeer uiteenlopende toepassingen, een beschermende functie. Er werden plengoffers van voedsel of olie aan hem aangeboden. Jonge ingewijden testten hun vermogen om kleine maskers te beeldhouwen, in de hoop in dromen bezocht te worden door geesten om zangers of dansers te worden tijdens gemaskerde ceremonies. Hoogte op voet: 29 cm.
Erosies, kleine chips. Matte patina.
Binnen de Dan-samenleving zijn maskerdragers hoge leden van de sociale hiërarchie wier identiteit voor het publieke oog verborgen is. Maskers worden betrokken bij het conflictoplossingsproces wanneer het dorpshoofd een probleem niet heeft kunnen oplossen. Over het algemeen hebben dan-maskers ook de bijzonderheid dat ze geen afbeeldingen zijn van ...


Zie het blad

280,00

Hemba Standbeeld
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Hemba Standbeeld

Janiform fetisjsculptuur kabeja, ook gebruikt door de Luba, en door de Kasongo die hen kakuji noemen. De bovenkant is uitgehold om de bijimba te ontvangen, een lading samengesteld uit magische elementen uit de natuurlijke, menselijke en plantaardige omgeving. Elke clan had een kabeji-sculptuur bedoeld voor bescherming en genezing. Maar dit soort fetisj kan ook gereserveerd worden voor individueel gebruik. Korrelige, matte patina, uitdrogende scheuren.
De Hemba vormen een subgroep van de etnische groep Luba die in het zuidoosten van DR Congo, ten oosten van de rivier de Lualaba, leeft en vooral bekend staan ​​om hun singiti beeldhouwwerken die leiders vertegenwoordigen. Deze boeren en jagers, die vroeger onder de heerschappij van de Luba stonden, beoefenden voorouderverering door ...


Zie het blad

250,00

Baoule Charme
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Baoule Charme

In de Afrikaanse tribale kunst nemen amuletten, ook wel amuletten genoemd, de canons over van het masker dat ze vertegenwoordigen. Deze hangers kunnen van ivoor of been zijn.
Dit Baoulé-exemplaar, uiterst zeldzaam, is verfraaid met een mooie oranje patina.


Zie het blad

120,00

Lega Masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Lega Masker

Dit Afrikaanse masker Lega gaf het stadium aan dat de houder ervan had bereikt binnen de Bwami, een lerende samenleving bestaande uit verschillende graden. Licht patina, korrelige kaolienresten. Verdrogingsscheuren, minimale erosies. Hoogte op voet: 40cm. Binnen de Léga organiseerde de Bwami samenleving, open voor mannen en vrouwen, het sociale en politieke leven. Er waren tot zeven niveaus van inwijding, elk geassocieerd met emblemen. Sociale erkenning en autoriteit moesten ook individueel verdiend worden: de chef dankte zijn selectie aan zijn hart (mutima), goed karakter, intelligentie en onberispelijk gedrag. Tijdens rituele ceremonies werden Idumu-maskers gepresenteerd aan ingewijden die op een barrière waren geplaatst en omringd waren door maskers van kleiner formaat. Het passeren ...


Zie het blad

120,00

Lega masker
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Lega masker

Dit Afrikaanse Lega-masker gaf het stadium aan dat de houder had bereikt binnen de Bwami, een lerende samenleving bestaande uit verschillende graden, en vergezeld door echtgenotes van wie de echtgenoten het derde niveau hadden bereikt, dat van ngandu . Een ovaal volume voor dit masker, ondiep, ingekeept met hartvormige bogen waarin de amandelvormige oogleden half gesloten lijken. De korte neus overwint een platte mond die past bij de vorm van de ogen. Schuur- en uitdrogingsscheuren.
Hoogte op voet: 38 cm.
Binnen de Léga organiseerde de Bwami samenleving, open voor mannen en vrouwen, het sociale en politieke leven. Er waren tot zeven niveaus van inwijding, elk geassocieerd met emblemen. Na hun uittocht uit Oeganda in de 17e eeuw vestigden de Lega zich op de westelijke ...


Zie het blad

160,00



Bekijk meer artikelen

Laatste items die je hebt bekeken:
Afrikaanse kunst  - 

© 2023 - Digital Consult SPRL

Essentiel Galerie SPRL
73A Rue de Tournai - 7333 Tertre - Belgique
+32 (0)65.529.100
visa Master CardPaypal