Expertise in Afrikaanse kunst
Van het Afrikaanse masker tot het beeld, via het brons, is uw eerste en belangrijkste voordeel de zekerheid van het kopen op onze site, kwaliteitsvolle Afrikaanse kunstvoorwerpen, authentiek, gemaakt voor rituele doeleinden. Elk stuk in onze Afrikaanse kunstgalerie wordt door een specialist in Afrikaanse kunst getaxeerd voordat het te koop wordt aangeboden, wat u een aankoop van zeer hoge kwaliteit garandeert. Een deel van de objecten in onze Afrikaanse kunstcollectie is aangekocht door gerenommeerde musea.
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Prijzen
Een simpele blik op onze site en u zult zien dat wij de beste prijzen bieden op de Afrikaanse kunstmarkt zonder enige concessie aan de kwaliteit van de stukken. En dit is te danken aan het feit dat we, als pionier op het gebied van online Afrikaanse kunstverkoop, onder andere de logistiek hebben geoptimaliseerd, waardoor we onze bedrijfskosten aanzienlijk kunnen verlagen. U bent de begunstigde.
Onze Afrikaanse Kunstgalerie
Aanwezig op het web sinds 1999, we zijn ook een fysieke Afrikaanse kunstgalerie, aarzel niet om ons te komen bezoeken, maandag tot vrijdag van 10:00 tot 18:00, zaterdag van 10:00 tot 19:00 en zondag op afspraak, op 73 Rue de Tournai 7333 Tertre in België.
U kunt ons ook tijdens dezelfde uren bereiken op +32 (0)65.529.100.
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Zande fetish Een capsule buste, onderbroken door een kauri, opgesteld op twee benen, het geheel bekroond door een volumineus hoofd, blind, waar de grootte van de oorpaviljoens roept...het geheel is met creativiteit gearticuleerd voor dit beeldje van de Mani-Yanda cultus. Satijnachtig patina.
Vroeger aangeduid als " Niam-Niam " omdat ze beschouwd werden als antropofaag, vestigden de stammen zich onder de naam Zande , Azandé , afkomstig uit Tsjaad, op de grens van de D.R.C. (Zaïre), Soedan en de Centraal Afrikaanse Republiek. Volgens hun geloof is de mens begiftigd met twee zielen, waarvan de ene zich na zijn dood omvormt tot de dierentotem van de clan waartoe hij behoort. Hun beeldhouwwerken worden sinds het begin van de 20e eeuw in verband gebracht met hun geheime genootschap, de Mani, dat ...
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Bidjogo Masker Masker voorzien van echte hoorns, afkomstig van de Bidjogo, gevestigd in de archipel van Bissagos, bestaande uit een dertigtal eilanden voor de kust van Guinee-Bissau.
Bekledingsspijkers, metalen lamellen en rode stof sieren dit masker met de afbeelding van een koeienkop. De snuit draagt een ring. Uitdrogingsscheuren.
Het masker wordt gedragen voor of aan het einde van inwijdingsceremonies, door een jonge "cabaro" ingewijde, die zal buigen en achteruitgaan, het idee overbrengen van een krachtig maar nog steeds ongetemd jong dier, en de het initiatieproces moeten doorlopen om discipline en meesterschap te verwerven. Dit type masker verschijnt tegenwoordig voor amusementsfeesten en ter gelegenheid van de passage van vooraanstaande bezoekers. Deze maskers, in het Portugees ...
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Dan masker Geïntegreerd in een masker dat een menselijk gezicht voorstelt, strekt een gebogen, gespleten snavel dit Afrikaanse masker van de Dan Yacouba uit vanaf de oevers van de Cavally River, tussen Ivoorkust en Liberia. Een krans van metalen bellen en hoektanden, bevestigd aan een raffia-versiering, benadrukt het gezicht van dit werk van Afrikaanse tribale kunst.
Korrelig satijn patina, erosies.
De Dan-populaties van het noorden bekend als Yacouba van Ivoorkust en de Maou van Touba (Maouka), en die van het noordoosten van Liberia gebruikt ze, nadat ze ze hebben geleend van de naburige Mandé mensen, in de geheime mannelijke ceremonies waarvan de Koma van de Maou Guerze van Liberia noem het Nyomu . Wanneer ze geen klein orkest begeleiden op entertainmentfeesten, treden de maskerzangers 's ...
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Songye standbeeld Afrikaanse kunst en nkisi fetisjen
Dit fetisjbeeld, Nkisi, nkishi, schijnt niet door de handen van de fetisjist te zijn gegaan, de navel, uitgehold in een beker, heeft geen magische lading. De andere elementen die zijn "macht" versterken, en die geassocieerd worden met de rituelen, zoals hoorn, halskettingen, inlegwerk of metalen beplating, zijn ook afwezig . De bijzonderheid van deze voorwerpen ligt meestal in de hoekige behandeling van de vorm, het imposante driehoekige gezicht waarvan de kin versmelt met de baard, de in een grijns opgetrokken mondhoeken en de voorovergebogen houding van de bolle buik.
Donkerbruin patina met overblijvende zwartachtige korstjes, satijnachtige toets. Uitdroging scheuren.
Afrikaanse kunst > De fetisj, dit emblematische voorwerp > Songye-fetisj Beeldje Nkisi, nkishi (mv. mankishi) met bovenaan een hoorn met de punt. De kracht van de fetisj, volgens de overtuigingen van de Songye, zou worden versterkt door de aanwezigheid van zijn accessoires, metaal en, of, verschillende toevoegingen van materialen, plantaardige vezels, dierenhuiden, gedroogd fruit, enz... Prachtig geschaafd licht bruine patina.< br />
Deze beschermende fetisjen voor thuis behoren tot de meest populaire in Afrika. De Nkisi speelt de rol van bemiddelaar tussen goden en mensen. De grote exemplaren zijn het collectieve bezit van een heel dorp, terwijl de kleinere figuren toebehoren aan een individu of een familie. In de 16e eeuw migreerden de Songyes vanuit de Shaba-regio om zich op de linkeroever van de Lualaba te vestigen. Hun samenleving is patriarchaal ...
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Nyamézi figuur Figuratief antropomorf beeldhouwwerk, gesneden in zeer dicht hout. Vertegenwoordigd in een houding die verband houdt met de dans, biedt het personage een strenge fysionomie, die een minutieus gemaakt van glaskralen kapsel verzacht.
Bruin satijn patina, barsten.
De Nyamwezi, Nyamézi, vormen de grootste groep onder de stammen die in het noorden van centraal Tanzania leven. Hun rituele en artistieke productie, die van verschillende origine zijn, hoewel ze dezelfde culturele specificiteiten delen, vertoont bijgevolg zeer verschillende formele aspecten. De cultus van voorouders en leiders, van groot belang binnen hun cultuur, markeerde hun beeldhouwwerken.
De Sukuma en de Nyamézi produceerden beelden die in een statische positie werden weergegeven, waarvan sommige, met ...
Afrikaanse kunst > Stoel, palaverstoel, troon, kruk > Kaguru kruk Oude ronde zitting, met een licht concaaf midden, gedragen door drie poten. De decoratie bestaat uit tegengestelde geometrische patronen, fijn gegraveerd op de staanders.
Contouren en voeten geërodeerd.
Grijsbruin ouderdomspatina.
In de zuidelijke kuststreek van Tanzania, rond Dar-es-Salaam, maakte een relatief homogene groep de meeste artistieke producties. Het omvat het Swahili, Kaguru, Doé, Kwéré, Luguru, Zaramo, Kami.
Onder deze bevolkingsgroepen zijn de stoelen tronen bedoeld voor de hoofden van de afstamming, die elk onder de bescherming van een beschermgeest staan. Deze krukken werden apart gezet in heiligdommen
genaamd kolelo, bewaakt door priesters.
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Korobla Masker Dit Afrikaanse senoufo masker met een rond hoofd, exorbitante pupillen, brede getande kaak en zoömorfe oren, heet "c verlosser van fire" (Korobla). Het is soms accessorized met magische attributen. Patine maat. Resterende libaties. Zeer goede staat van bewaring.
De Senoufo, de naam die de Franse kolonisten hen geven, bestaan voornamelijk uit boeren die zich hebben verspreid tussen Mali, Ivoorkust en Burkina Faso. De raden van oudsten, onder leiding van een gekozen chef, beheren de senoufo dorpen.
Voorstellingen van hybride wezens, de zoömorfe Afrikaanse maskers van Sénufo worden gedragen door leden van de Poro-samenleving, een instelling die het politieke en economische leven controleert. Hun functie is om de oudsten te eren of te verschijnen op begrafenissen, vandaar hun ...
Afrikaanse kunst > Tam Tam, Djembe, muziekinstrumenten > Tambour Zande Een zande percussie musical, deze houten idiofoon is gesneden uit een menselijke buste. Het strekt zich uit in de vorm van een dug-out aan de voeten waarvan een personage zittend, handen op oren wordt afgebeeld. Een lange spleet fungeert als een resonantieopening. De muren zijn gegraveerd met verschillende decoratieve motieven. Satijn patina.
Onesses aangeduid als " Niam-Niam " omdat ze worden beschouwd als antroposofen, vestigden de stammen gegroepeerd onder de naam Zande , Azandé , zich vanuit Tsjaad op de grens van R.D.C.(Zaïre), Soedan en de Centraal-Afrikaanse Republiek. Volgens hun geloof is de mens begiftigd met twee zielen, waarvan er één verandert in een totemdier van de clan waartoe hij behoort. De Afrikaanse tribale kunst van de Zande, of ", die veel land bezitten, ...
Afrikaanse kunst > Afrikaans masker, tribale kunst, primitieve kunst > Lega masker Dit Afrikaanse masker Lega gaf het stadium aan dat de houder ervan had bereikt binnen de Bwami, een lerende samenleving bestaande uit verschillende graden, open voor mannen en vrouwen, die het sociale en politieke leven organiseerde. Er waren tot zeven niveaus van inwijding, elk geassocieerd met emblemen.
Hoogte op voet: 31 cm
Talrijke erosies, matte patina.
Na hun uittocht uit Oeganda in de 17e eeuw vestigden de Lega zich op de westelijke oever van de Lualaba-rivier in de DRC. De rol van chef, kindi, wordt bekleed door de oudste man in de clan, die de hoogste moet zijn. Maatschappelijke erkenning en autoriteit moesten ook individueel verdiend worden: de chef had zijn selectie te danken aan zijn hart (mutima), goed karakter, intelligentie en onberispelijk gedrag. ...
Afrikaanse kunst > Afrikaanse standbeelden : tribale fetisj, moederschap > Beeld Sapi Onder de stammen die in Sierra Leone, Mende en Kissi, meestal rijstboeren, aanbidden stenen beelden uit het Koninkrijk Sapi. De laatste strekte zich uit, tot de 16e eeuw, van Guinee tot Liberia.De Temné organiseerde zich in chiefdoms onder leiding van een opperste leider. De maatschappij ragbenle of mneke, verantwoordelijk voor vruchtbaarheid, tussenbeide gekomen bij de dood van de leider. De vereniging bundu, van haar kant, bereid de meisjes voor hun volwassen leven. De Temne en Bullom hebben een hoeveelheid "afro-Portugese ivories gemaakt, na Europese bestellingen. De "nomoli" van de Mendé, geplaatst op altaren, profiteerde van libations om de oogsten te verhogen. Deze stenen sculpturen, meestal in steatite of saponit, genaamd pombo (overleden) speelden, aan de andere kant, onder de ...